مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

۱۹ بهمن سالروز شجاعت آبی پوشان بلند قامت نیروی هوایی مبارک

۱۹ بهمن روز نیروی هوایی است. 
 در چنین روزی در سال  1357 شمار  زیادی از پرسنل نیروی هوایی با انجام حرکتی متهورانه ومهم با لباس رسمی در مدرسه رفاه، اقامتگاه امام خمینی (ره) حضور یافتند و  وفاداری خویش را به امام خمینی و آرمانهای انقلاب اسلامی  ابراز نمودند. این اقدام که در نوع خود  حرکت شگرفی از سوی بخشی تاثیرگذاراز ارتش بود ، خشم بر خی از فرماندهان نطامی را بر انگیخت و مایه مخالفت ها و درگیری های بعدی گارد شاهنشاهی با نیروی هوایی شد . انجام چنین امری از سوی نظامیان در آن فضای سراسر اختناق  خود مایه بسی مباهات است . فرماندهان نظامی ارتش در صدد تکذیب اقدام این گروه بر آمدند اما عکس معروفی که بعد از ظهر همان روز در صفحه روز نامه  کیهان منتشر شد و امام خمینی نیز آن را تایید کرد طشت رسوایی فرماندهان شاهی از بام بلند د روغ گویی بر زمین افتاد و سیلی محکمی به صورت زرد و بی خون ارتش وابسته به آمریکا نواخته شد.
امام خمینی  پس از سان دیدن از رژه پرسنل نیروی هوایی که با نظم ویژه و در حالت احترام به صف ایستاده بودند در جمع  پرسنل فداکار این نیرو اظهار داشتند : درود بر شما سربازان امام عصر سلام الله علیه همانطور که فریاد زدید تا کنون در خدمت طاغوت بودند طاغوتی که تمام هستی ماها راساقط کرد ، طاغوتی که خزائن ما را تهی کرد ، طاغوتی که ما را برده خارجی ها کرد و از امروز در خدمت امام عصر سلام الله علیه و در خدمت قرآن کریم هستید ...  ما امیدواریم که باهم با پیوستگی  باهم   بتوانیم این طاغوت ها را تا آخر از بین ببریم و به جای او یک حکومت عدل اسلامی که مملکت ما برای خودمان باشد و همه چیز ما به دست خودمان باشد . ما می خواهیم  که سرنوشت ما را خودمان  تعیین کنیم نه سفارت آمریکا و سفارت شوروی . ما می خواهیم که مملکت خودمان راخودمان تعمیر کنیم نه یهودی ها و اسراییل . ما می خواهیم مملکتمان را آزادکنیم ، اختناق در مملکت ما نباشد . ما می خواهیم ارتش ما آزاد باشد ، اسراییل در آن تصرف نکند ، آمریکا در آن  تصرف نکند . درود بر شما که قدر نعمت خدا را دانستید و به دامن قرآن پیوستید . درود به شما که ترک کردید حکومت طاغوت را و به حکومت الله پیوستید . ..
عظمت رویداد با شکوه 19 بهمن نه تنها در خاطره نسل انقلاب بلکه در اذهان نسل های آتی این کشور نیز همیشه به عنوان یک حماسه جاویدان متجلی و منورخواهد ماند . امام خمینی  درتاریخ نوزدهم بهمن سال 1360 در مورد رژه تاریخی پرسنل نیروی هواییی چنین فرمودند :
کاری که شما عزیران در این روزها در روز 19 بهمن انجام دادید از حیث معنویت بزرگترین کار ها و به ارزشهای دنیایی هم بزرگترین ارزش ها بود . . آن روزی که باز پیروزی به آنجا نرسیده بود که مورد اطمینان باشد و شما در معرض خطر بزرگ بودید ، از جان گذشته به اسلام پیوستید و از  سپاه اسلام شدید . خداوند این افتخار را برای شما حفظ کند و شمارا در هر دو  جهان سعادتمند فرماید و آنچه که باید به شما عرض کنم این است که تا شما تعهد خودتان را به اسلام حفظ کردید و روابط خودتان  را با همه قشر های ملت برادرانه کردید  ، این انقلاب محفوظ خواهد ماند ...  
این اقدام حرکت مهمی در رویدادهای انقلاب بود. از این رو به این مناسبت و همچنین تجلیل از فعالیت های بزرگ نیروی هوایی در طول جنگ تحمیلی این روز  به نام روز نیروی هوایی نامیده باشد.

ما نیز به نوبه خود این روز بزرگ را به کلیه پرسنل نهاجا در پایگاههای هوایی و سایت های پدافند  و دوستان عزیزمان در دانشگاه هوایی شهید ستاری تبریک گفته و از خداونو برای حافظان آسمان توفیق روز افزون خواستاریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد