مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

بودجه نظامی اسرائیل رکورد شکست

رژیم صهیونیستی شش ماه پس از تهاجم اخیرش به لبنان، بودجه جنگی خود را به رقم بی‌سابقه‌ی ‪ ۱۱‬میلیارد دلار افزایش داده است.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فرانسه از قدس، رژیم صهیونیستی شش ماه پس از پایان جنگ ‪ ۳۴‬روزه‌اش در لبنان که با حمایت‌ها و کمک‌های گسترده غرب و آمریکا صورت گرفت، به شکست راهبرد خود در مواجهه با نیروهای مقاومت "حزب‌الله" اقرار کرده و بودجه نظامی‌اش را هم افزایش داده است.

رژیم صهیونیستی این حمله را به بهانه ازادی دو سرباز اسیر خود اغاز کرد.

براساس این گزارش، "اسرائیل" با این افزایش بی‌سابقه‌ی بودجه جنگی خود، از هزینه‌های اجتماعی کاسته است، اقدامی که از تعیین اولویت‌هایی جدید پس از جنگ مزبور، حکایت می‌کند.

تنش‌های تازه در منطقه، هفته گذشته و پس از تبادل اتش میان نیروهای اسراییلی و لبنانی، شعله‌ور شد.

سازمان ملل این درگیری‌ها را که نخستین مورد از زمان آغاز گشت‌زنی ارتش لبنان و نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل در جنوب این کشور پس از پایان جنگ تابستان می‌باشد، نقض آتش‌بس ماه اوت خواند.

اندکی بعد، "عمیر پرتز" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز دستور افزایش پرواز هواپیماهای نیروی هوایی را بر فراز خاک لبنان صادر کرد و "بنیامین بن‌الیعازر" وزیر امور زیربنایی این رژیم نیز هشدار داد: "از هم‌اکنون تا پایان سال (سال میلادی ‪ (۲۰۰۷‬وارد درگیری جدیدی خواهیم شد."
رژیم صهیونیستی همچنین مدت خدمت اجباری نظام وظیفه را که برای مردان سه سال و برای زنان دو سال است و قرار بود در سال جاری میلادی کاهش یابد، تا اطلاع ثانوی ابقا شده است.

این خبرگزاری افزود: سرتیپ "دان حالوتس" رئیس ستاد مشترک ارتش اسراییل، ماه گذشته در میان انتقادهای شدید داخلی از عملکرد ارتش در طول جنگ استعفا داد و ژنرال "گابی اشکنازی" جانشین وی شد.

حالوتس عالی‌رتبه‌ترین مقام صهیونیست است که حتی پیش از انتشار یک گزارش دولتی در زمینه نحوه پیشبرد جنگ، استعفا داد.

این در حالی است که تائید عمومی رهبری "ایهود اولمرت" نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر انتخاب یک وزیر جنگ بی‌تجربه و نیز مجموعه‌ای از پرونده‌های فساد و رسوایی‌های جنسی شخصیت‌های بلندپایه این رژیم بیش از پیش دستخوش آسیب شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد