مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

دستیابی متخصصان داخلی به آخرین فناوری ساخت هواپیمای بدون سرنشین

مدیرعامل یک شرکت هوافضای کشورمان از موفقیت متخصصان این شرکت در ساخت هواپیمای بدون سرنشین فوق سبک دست پرتاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس رسول پیغمبری مدیرعامل کارخانجات عصر طلایی مهدی (عج) در نشست خبری آخرین دستاوردهای هوافضا بعد از انقلاب اسلامی در آستانه‌ ششمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران اظهار کرد: شرکت خاتم فضای رضوی از مجموعه کارخانجات عصر طلایی مهدی (عج) اولین مجموعه‌ای است که در خصوص ساخت هواپیماهای دست پرتاب چهار کیلویی اقدام کرده که هواپیمای دست پرتاب ساخت این مجموعه با قابلیت‌های عملیاتی فراوان توسط یک سرباز قابل حمل است.

وی درخصوص ماموریت‌های این هواپیما اظهار کرد: ماموریت‌های این هواپیما شامل مراقبت‌های گشت‌زنی و دیده‌بانی، گشت دریایی، کنترل مزارع و جنگل‌بانی، کنترل محیط زیست، عکسبرداری و فیلمبرداری، امور پستی و فیلمبرداری در شب می‌باشد.

پیغمبری با اشاره به نمونه‌های خارجی این هواپیما که محصول کشورهایی نظیر اسراییل و آمریکاست، افزود: این پرنده موسوم به «عباس علمدار کربلا» در انواع مختلف موتورهای چهار زمانه، دو زمانه، پیستونی، الکتریکی و ملخی ساخته شده و قادرست تا شعاع 20 کیلومتری و طی مدت نیم ساعت پرواز ‌کند.

وی در ادامه از هزینه‌ پایین تولید و استفاده از بهترین مواد ناوبری به عنوان مزایای این هواپیما یاد کرد و با اشاره به گارانتی 10 ساله تعمیر و نگهداری این محصول اظهار داشت: این هواپیما که از نوع هواپیماهای بدون سرنشین است، زیر نظر کمیته تدوین استانداردهای پهباد زیر هفت کیلو ساخته شده است.

پیغمبری داشتن قابلیت پرواز در شب را یکی دیگر از مزیت های این هواپیما عنوان کرد و افزود: این هواپیما قادر است مسافت 20 کیلومتررا باسرعت 70 کیلومتر در ساعت طی کند و می تواند به مدت 50 دقیقه در آسمان بماند و با توجه به قابلیت های این هواپیما ما در حال ثبت این رکورد در اختراعات گینس هستیم .

به گزارش ایسنا، وی در پایان به ساخت بزرگ‌ترین اتاق آنتن خاورمیانه با همکاری دانشکده برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اشاره کرد و افزود: این اتاق آنتن به رفع نیاز سیستم‌های راداری ایران در بخش‌های مختلف فضایی، نظامی و صدا و سیما می‌انجامد و این مجموعه قادر به تولید انواع جاذب رادار در سال گذشته شده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 4 خرداد 1390 ساعت 07:12 ب.ظ

مهندس پیغمبری! به جای اینکه تو سربرگهای کارخونت بزنی یا اباصالح، بهتره حق و حقوق کارکنانتو بدی! واقعا متاسفم! من که ازش نمی گذرم ! حرومتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد