مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ایران با ایلیوشین برای خرید و اجاره هواپیما مذاکره می کند

"محمد رحمتی" وزیر راه و ترابری ایران گفت: با شرکت هواپیما سازی "ایلوشین" در زمینه خرید و اجاره هواپیما مذاکره خواهیم کرد.

رحمتی در همین حال خواستار مطالعه و بررسی بیشتر در این زمینه شد.

وی که با معاون نخست وزیر ازبکستان دیدار داشت با اشاره به موقعیت ترانزیت ایران و ازبکستان در منطقه‌ خواستار افزایش همکاری ها در بخش حمل و نقل بین دو کشور شد و گفت: ایران و ازبکستان مرز مشترک ندارند،اما ازلحاظ منطقه‌ای، فرهنگی، دینی و جغرافیایی مشترکات بسیاری را دارند.

رحمتی تاکید کرد، اراده ایران در زمینه حمل و نقل ، ایجاد شرایطی آسان، ایمن و ارزان برای اتباع و اموال ازبکستان است و در مقابل انتظاراتی را در این زمینه داریم.

وزیر راه و ترابری ادامه داد: امیدوارم قطار مسافری تاشکند به استانبول که از ایران عبور می‌کند، نویدبخش گسترش روابط در زمینه‌های مختلف باشد.

وی سپس در این دیدار پیشنهاد کرد، پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از هفته‌ای یکبار به دوبار افزایش یابد و در مقابل نیز پرواز تاشکند به مشهد و یا تهران برقرار شود.

"نادر خانوف" معاون نخست وزیر ازبکستان نیز که در راس هیات بلندپایه‌ای به ایران سفر کرده است، در این دیدار میزان مبادلات بین دو کشور را ‪۶۵۸‬ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: ترانزیت کالاهای ازبکی از طریق ایران سالانه حدود دو میلیون تن است که این ارقام نشان می‌دهد همکاریها در بخش حمل و نقل مهمترین زمینه گسترش روابط است.

وی با اشاره به بررسی‌های کارشناسی در زمینه حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده‌ای خواستار افزایش همکاریهای اقتصادی میان دو کشور شد.

در این دیدار همچنین طرفین با بررسی آخرین وضعیت اجرای موافقتنامه مسیرهای حمل و نقل بین‌المللی بین ایران، ازبکستان و افغانستان بر لزوم همکاری بیشتر در جهت رفع موانع موجود و ارایه راهکارهای نوین برای عملیاتی کردن آن، تاکید کردند.

طرفین همچنین با توجه به نقش کلیدی و سازنده جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان در سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، اجرایی شدن پروژه راه‌آهن فرا آسیایی را گامی مهم در توسعه همکاریهای حمل و نقل بین دو کشور ارزیابی کردند.

هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان با با هدف گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری بین دو کشور از ‪ ۳۰‬بهمن ماه تا اول اسفندماه ‪ ۸۵‬در تهران برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد