مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

افشای جزئیات سانحه C-130 انگلیس در عراق

نتایج تحقیقات اولیه درباره سانحه منجر به انهدام یک فروند هواپیمای باربری "هرکولس" (سی ‪ (۱۳۰‬ارتش انگلیس در عراق در هفته گذشته، نشان می‌دهد که این هواپیما در حمله نیروهای متخاصم نابود شده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اینترنتی پارلمان انگلیس،"لرد درایسون" از معاونان وزارت دفاع انگلیس این مطلب را روز گذشته در مجلس اعیان این کشور فاش کرد.

وی گفت: نتایج تحقیقات اولیه حاکی است، هواپیمای هرکولس سانحه دیده شده در عراق بر اثر اصابت بمب "آی.ای.دی" مشابه بمبهای جاده‌ای نابود شده است.

یک فروند هواپیمای هرکولس ارتش انگلیس در ‪ ۱۲‬فوریه (‪ ۲۳‬بهمن ماه) در در استان "میسان" عراق آسیب دید. منابع نظامی انگلیس در بصره از عمدی نبودن این حادثه خبر داده بودند.

با این وجود، درایسون ضمن افشای به احتمال هدف قرار گرفتن هواپیمای مذکور با بمب تصریح کرد، این هواپیما توسط نیروهای انگلیسی کاملا نابود شده است.

وی گفت: پس از انجام بررسی‌های دقیق مشخص شد، نمی‌توان بدون به مخاطره انداختن امنیت نیروهای انگلیسی این هواپیما را تعمیر کرد.

"به همین دلیل کارشناسان انفجاری برای جلوگیری از انتقال فناوری پیشرفته مورد استفاده در این هواپیما به نیروهای متخاصم، آنرا به صورت کامل منهدم کردند."
انگلیس پس از تهاجم نظامی و اشغال خاک عراق بیش از هفت هزار نیروی نظامی را در جنوب این کشور مستقر کرده که تاکنون ‪ ۱۳۲‬نفر از آنان کشته شده‌اند.

"تونی بلر" نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه از تصمیم دولت این کشور به عقب نشینی ناقص این نیروها در سالجاری میلادی از عراق و کاهش آنان تا رقم ‪ ۵‬هزار نفر خبر داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد