مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

برنامه ‪ ۱۰‬ساله فضایی ایران تصویب شد

 


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب برنامه جامع ۱۰ساله برای حوزه فضایی کشور در هیات دولت خبر داد.


دکتر "محمد سلیمانی" در ششمین کنفرانس انجمن هوا و فضای ایران، افزود:
طبق این برنامه وظیفه دولت تصمیم‌گیری، تامین منابع و ایجاد ساختار سیستمی در این حوزه خواهد بود تا استعدادها شکوفا شوند.


به‌گزارش روزیکشنبه خبرنگار حوزه ارتباطات ایرنا، سلیمانی گفت: کارکنان قسمت‌های فنی و مهندسی هوا و فضا، جزو استعدادهای اول کشور هستند و باید زمینه را برای بهره‌برداری از این نیروی عظیم آماده کنیم.


وزیر ارتباطات درباره تولید داخلی در حوزه ICTگفت: در وزارت ارتباطات ابتدا تولید را تعریف و سپس چهار عنصر اساسی آن را معین کردیم که "نیروی انسانی متخصص"، "تولید دانش فنی"،"رقابت وحضور دربازارجهانی" و "بومی‌سازی و گرفتن اطلاعات" این چهار عنصر است.


وی ادامه‌داد: درحوزه تولیدداخل، تعدادزیادی مدعی تولیدوافراد توانمند دربخش علم‌وفناوری وجود دارد که پیونددادن این دوگروه، ازهنرهای دولتمردان است.


وزیر ارتباطات گفت: رقابت برای تولید دربخش‌های ارتباطات، سیار و تلفن ثابت به‌دلیل ورود ارزان قیمت کالاهای خارجی، بسیار سخت‌است اما امکان تولید داخل در بخش هوا و فضا و رقابت در این زمینه وجود دارد.


وی بااشاره به‌بازارپررونق ارتباطات، گفت:سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطات بسیار زود بازده است و سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این بخش حداکثر ظرف مدت سه سال بر می‌گردد و حتی در برخی حوزه‌ها مانند تلفن عمومی دراماکن زیارتی، ظرف مدت حداکثر سه ماه نتیجه می‌دهد.


سلیمانی همچنین گفت: بحث سرمایه‌گذاری در فضا بسیار جدی است و نیاز به زمان دارد، اما سعی می‌کنیم این کار سرعت بیشتری بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد