مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

طراحی و ساخت زیر دریایی کلاس نهنگ در ایران

 
برای نخستین بار در جهان، زیر دریایی کلاس نهنگ به همت محققان دانشگاه صنعتی مالک اشتر و پژوهشکده زیر سطحی طراحی و ساخته شد.
مجید حیدری مورچه خورتی، نماینده این پروژه در گفت‌وگو با فارس،‌ با اشاره به این‌که این طرح هم اکنون با بیش از 700 ساعت ماموریت دریایی و شرکت در مانور پیامبر اعظم (ص) قابلیت‌های خود را با محصولات خارجی مشابه به اثبات رسانده است، خاطرنشان کرد: این زیردریایی نوعی زیردریایی نظامی پیشرفته با قابلیت عملیاتی متنوع متناسب با شرایط سخت محیطی خلیج‌فارس و دریای عمان است و این پروژه بر اساس نیاز ارتش حمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته شده است.
وی با بیان این مطلب که طراحی و ساخت این پروژه کاملا توسط دانشمندان و محققان ایرانی بدون وابستگی به خارج از کشور انجام شده، افزود: محققان و پژوهشگران ایرانی طی 10 سال تحقیق و مطالعه موفق شدند به دانش این پروژه دست پیدا کنند. در این طرح جامع از امکانات و منابع بیش از 49 مرکز دانشگاهی، پژوهشی و صنعتی کشور استفاده شده است و همچنین تعداد نزدیک به 200زیر طرح صنعتی و 70 مقاله علمی دستاوردهای مهم طرح است. حیدری اضافه کرد: زیردریایی کلاس نهنگ تمامی آزمایش‌های دریایی را با موفقیت پشت سر گذاشته است و هم اکنون آماده بهره برداری است. این تنها زیردریایی است که متناسب با شرایط آب‌های کم عمق و شور دریای عمان و خلیج فارس طراحی شده است.

http://www.baztab.com/news/62311.php

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد