مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ناو « رونالد ریگان » در نزدیکی ایران(زهی خیال باطل)

گروه بین الملل – یک نشریه نظامی آمریکا از اعزام ناو هواپیمابر رونالد ریگان به منطقه ای در نردیکی ایران خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری " مبارزین " ، نشریه دیفنس نیوز که یک نشریه نظامی آمریکایی است نوشت : کاخ سفید به نیروهای ضربتی که فرماندهی ناو هواپیمابر رونالد ریگان را به عهده دارند ، دستور داده است به سوی غربی ترین نقطه اقیانوس آرام حرکت کند .

این ناو در چند روز آینده در منطقه ای بسیار نزدیک به ایران مستقر خواهد شد .

نشریه دیفنس نیوز افزود : استقرار ناو هواپیمابر رونالد ریگان در غربی ترین نقطه اقیانوس آرام به معنای آن است که سه ناو
هواپیمابر در آن واحد در این منطقه مستقر خواهند بود .
بر اساس گزارش هایی که در آمریکا منتشر شده است نیروهای نظامی آمریکا در جنگ احتمالی با ایران از سلاح های جدیدی بهره برداری خواهند کرد که جنگنده چند ماموریتی اف بیست و دوی راپتور از جمله آن ها است .

از یک سال پیش این جنگنده در نیروی هوایی آمریکا جایگزین جنگنده اف شانزده شده است .

پرواز طولانی مدت ، رادار گریزی ، بمباران اهداف از ارتفاع بالا، استفاده از انواع مختلف سلاح های هوشمند ، مجهز بودن به راداری که اهداف هوایی دشمن را از مسافت های دور شناسایی می کند و تعامل سریع و فعال با اهداف دشمن از ویژگی های جنگنده اف بیست و دوی ارتش آمریکا ست .

منابع آگاه از دستیابی ایران به موشک های روسی ضد کشتی از نوع اس ان بیست و دو ابراز نگرانی کرده اند . مسکو این موشک ها را در اواسط دهه نود میلادی قرن گذشته فروخته است .

این منابع گفتند : سازمان اطلاعات آمریکا تاکنون نتوانسته است اطمینان حاصل کند آیا روسیه این موشک ها را عملا به ایران فروخته است یا خیر و آیا این موشک ها به طور محرمانه در اختیار نیروی دریایی آمریکا قرار گرفته است یا نه .

این موشک نود کیلومتر برد دارد و سرعت بسیار آن به ویژه هنگام نزدیک شدن به هدف ویژگی این موشک است به طوری که این موشک برای در امان ماندن از گلوله و موشک های ضد موشک با سرعت دو برابر صوت حرکت می کند و کلاهک آن نیز سیصد کیلو گرم وزن دارد . این موشک قادر است کلاهک هسته ای تاکتیکی حمل کند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد