مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

خط تولید نارنجک انداز 40 میلی‌متری باحضور وزیر دفاع افتتاح شد

خبرگزاری فارس: خط تولید نارنجک‌انداز اتوماتیک 40 میلی‌متری نصیر با حضور مصطفی محمد نجار وزیر دفاع در مجتمع صنایع فجر شیراز وابسته به سازمان صنایع دفاع به بهره‌برداری رسید.
  
 
به گزارش خبرگزاری فارش به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، نجار با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صنایع دفاعی در نیل به خودکفایی و خود اتکایی در طراحی و تولید فناوری‌های جدید اظهار داشت: سلاح نارنج انداز 40 میلی‌متری سلاحی سبک با قدرت مانور بالا است که همه مراحل طراحی، ساخت و تولید انبوه آن به دست متخصصان وزارت دفاع انجام شده است.
نجار افزایش قدرت مانور نیروهای مسلح با اجرای آتش بالا، قابلیت تنظیم سلاح در وضعیت تک تیر و رگبار و هدف‌گیری دقیق توسط دوربین و شلیک 300 گلوله در دقیقه را از محاسن منحصر به فرد این سلاح برشمرد و افزود: ساخت این سلاح توسط متخصصان کشورمان در هر قبضه 12هزار دلار صرفه‌جویی ارزی دنبال داشته است.
وزیر دفاع افزود: این سلاح قابلیت نصب بر روی انواع خودرو، بالگرد و شناور را دارد، همچنین در جنگ‌های نامتقارن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی همچنین گفت: این سلاح همه نیازمندی‌های نیروهای مسلح در حوزه‌های دریایی، زمینی و هوانیروز را در این زمینه برطرف می‌کند.
مجتمع صنعتی فجر شیراز پیش از این با ساخت انواع راکت‌انداز 107 میلی‌متری زمینی، دریایی، کماندویی، خودرویی و کششی و سلاح‌های ضدتانک 106 میلی‌متری RPG-7 و سلاح SPG9 نقش ارزنده‌ای در افزایش قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایرن ایفا کرده است.



 
منبع:فارس نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد