مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

استقرار سپر موشکی در اروپا برای دفاع در برابر تهدید ایران

 

در حالی که روسیه ادعای آمریکا درباره تهدیدات موشکی از سوی ایران را مضحک خوانده است رئیس سازمان دفاع موشکی آمریکا با ادعای رشد "تهدیدات موشکی ایران" اعلام کرد استقرار سپر موشکی در اروپا برای دفاع در برابر این تهدید است.


ژنرال هنری اوبرینگ، رئیس سازمان دفاع موشکی آمریکا در تلاش برای متقاعد کردن مسئولان جمهوری چک در سفر به این کشور مدعی "رشد تهدیدات موشکی ایران" شد.


وی در یک کنفرانس خبری مشترک با یری پاروبک، رهبر گروه اصلی مخالفان دولت چک، گفت: «ما معتقدیم این رادار در جمهوری چک، متحدان اروپایی و نیروهای مستقر ما در منطقه را در برابر آنچه ما تهدید فزاینده موشکی ایران می‌دانیم، حراست می‌کند.»


وی در این کنفرانس همچنین بر نقش مهم جمهوری چک و لهستان در طرح واشنگتن برای مقابله با آنچه حمله موشکی با دستور تهران نامید، تاکید کرد.


این فرمانده آمریکایی با اشاره به طرح‌های مکان‌یابی بخش‌های مختلف سپر موشکی در اروپای مرکزی، مدعی شد: «ما مسیرهای موشکی از ایران به داخل اروپا و از ایران به آمریکا را تحلیل کردیم و مشخص شد لهستان و جمهوری چک دو کشور ایده‌آل برای ردیابی رادارهای دوربرد هستند.»


وی افزود: «از دیدگاه راهبردی، اگر ما توانایی‌های آمریکا، ناتو و حتی روسیه را به یکدیگر پیوند دهیم، ارزش این موشکهای بالستیک را در نگاه کشورهایی مانند ایران از بین خواهد برد.»


سفر اوبرینگ به چک همزمان با سفر رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا به روسیه برای رفع مخالفت‌های مسکو با استقرار سپر دفاع موشکی آمریکا در اروپا انجام شده است.


دولت روسیه تاکنون بارها با استقرار سپر دفاع ضدموشکی آمریکا در کشورهای اروپای مرکزی و شرقی مخالفت کرده و آن را مانعی برای نزدیکی خود و اروپا می‌داند. آمریکا پیشنهادی را مبنی بر تلفیق سیستم‌های آمریکا و روسیه در این زمینه ارائه کرده است تا بتواند مخالفت روسیه را رفع کند.


این در حالی است که سرگی ایوانف معاون اول نخست وزیر روسیه تاکید کرد، مسکو به خوبی می‌داند سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا به چه منظور در بخش شرقی اروپا مستقر می‌شود، در حالیکه این روسیه است که باید نگران احتمال چنین حملاتی باشد و نه کشورهای اروپایی.


سرگئی ایوانف معاون اول نخست وزیر روسیه در مصاحبه ای با روزنامه فایننشال تایمز که در دفتر این روزنامه در مسکو صورت گرفت، متذکر شد که روسیه به خوبی درک می کند که سیستم دفاع ضد موشکی به چه منظور در بخش شرقی اروپا مستقر میشود و هدف اصلی آن دقیقا روسیه است.


وی افزود، این بسیار مضحک است که گفته می شود، این سیستم برای مقابله با موشکهای پرتاب شده احتمالی از سوی ایران و یا کره شمالی در نظر گرفته شده، در حالیکه در اصل این روسیه است که باید نگران چنین حملاتی باشد، نه انگلستان و فرانسه.


www.farsnews.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد