مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

روزنامه اسرائیلی: سوریه در حال ساخت موشک های بالستیک است

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحرونوت" ادعا کرد: سوریه در پایگاههای بزرگ زیر زمینی مشغول تولید موشکهای بالستیک برای حمله به اسراییل است.

یدیعوت آحرونوت، روز دوشنبه بدون اشاره به محل این پایگاهها نوشت: در این پایگاههای بزرگ زیرزمینی تعداد ‪ ۳۰‬سنگر مستحکم بتون آرمه از کارخانه‌ها و آزمایشگاههای تولید موشک حفظ و حراست می‌کند.

به ادعای این روزنامه صهیونیستی، اسراییل از نقطه نظر نیروی هوایی بر سوریه برتری دارد به همین علت سوریه به نحوی چشمگیری در حال توسعه مهمات و تسلیحات موشکی خود برای مقابله با قدرت هوایی تل‌آویو است.

در ادامه این گزارش آمده است: "سوریه تعداد ‪ ۲۰۰‬موشک "اسکاد- ‪ "B‬با برد ‪ ۷۰۰‬کیلومتر در اختیار دارد که آنها را از کره شمالی خریداری کرده است.

برخی از این موشکها دارای چاشنی مواد شیمیایی هستند که در پایگاه مخفی دیگری این مواد درون آنها ریخته شده است."

یدیعوت آحرونوت ادعا کرد: "ایران به‌تازگی تعداد صد موشک ‪ C-802‬ساخت چین به سوریه تحویل داد که یکی از ناوهای اسراییل در جنگ لبنان توسط همین موشکها از سوی حزب الله، منهدم گردید.

پیش از این نیز مقامات نظامی و دولتی اسراییل مدعی شده بودند که سوریه در حال تجهیز خود برای وارد شدن به یک "جنگ محدود" با اسراییل است.

این مسئولان از وجود تونلهای مخفی مستحکم در مرزهای سوریه با اسراییل خبر داده و ادعا کرده بودند که در این پایگاهها صدها و بلکه هزاران راکت میان‌برد و دوربرد وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد