مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

روسیه برای سیستم موشکی آمریکا پاسخ‌های متعدد دارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه با تاکید بر اینکه مسکو خواهان ایجاد دیوار برلین تازه‌ای در اروپا نیست، گفت: پاسخهای متعددی برای مقابله با سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا در خاک اروپا در نظر گرفته شده که هیچکدام دستکم از تلاشهای آمریکا در این زمینه ندارند.



به گزارش سایت خبری «وستی»، روسیه نمی‌خواهد دیوار برلین جدیدی در اروپا پدیدار شود. این مطلبی بود که ژنرال یوری بالویفسکی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در نشستی خبری به منظور معرفی کتاب «نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در سال 2006» عنوان کرد.
وی افزود: «ما هرگز اجازه نخواهیم داد که حوادث دوران جنگ سرد تکرار شود. نباید به دنبال دشمنی فرضی بود.»
به گفته این ژنرال، «روسیه از اینکه همواره در روابط خود با واشنگتن دچار سوء ظن و تردید باشد، دست برداشته است. ما به دیوار برلین تازه ای احتیاج نداریم، ولی اگر مجبور به این کار شویم، تضمینی وجود ندارد که چنین دیواری بار دیگر پدیدار شود که البته گامی بزرگ به سمت عقب خواهد بود.»
ژنرال بالویفسکی در پاسخ به این سئوال که پاسخ روسیه به ایجاد سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا در خاک اروپا چه خواهد بود، یادآور شد: پاسخهای متعددی در این خصوص وجود دارد که هیچکدام از آنها، از لحاظ اهمیت دست کم از تلاشهای آمریکا نخواهند داشت.
بالویفسکی گفت: «در کنگره آمریکا افراد عاقلی پیدا شده‌اند که ارزش پول را درک می‌کنند. آنها با نظامیان آمریکایی بر سر این به مشاجره پرداخته اند که اگر این سیستم به خاطر امنیت اروپاییان باید نصب شود، پس چرا خودشان هزینه آن را نباید بپرازند.
وی گفت: «هزینه ایجاد این سیستم بین 6 تا 8 میلیارد دلار است که تا سال 2015 ممکن است این هزینه ها به 15 میلیارد دلار هم برسند.»
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در عین حال تاکید کرد که مسئله خروج از پیمان نیروهای مسلح متعارف در اروپا را نباید بعنوان پاسخ نامتجانس به استقرار سپر ضد موشکی آمریکا در اروپا در نظر گرفت. به عقیده وی، این دو مسئله هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و نباید موضعگیری روسیه در قبال این دو مسئله را با یکدیگر اشتباه گرفت.



منبع: www.farsnews.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد