مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

"تور-ام1" جدید در راه است

"تور-ام1" جدید در نمایشگاه هوا-فضای " МАКС-2007" به نمایش گذاشته خواهد شد
08:35 | 1386 / 02 / 24
  
 


مسکو، 24 اردیبهشت، خبرگزاری «نووستی»/ "سرگی واسیلیف" مدیر عامل  کارخانه الکترومکانیک"کوپول" شهر ایژفسک  اطلاع داد که سیستم های جدید مدرنیزه شده پدافند موشکی "تور-ام1" در نمایشگاه هوا-فضای " МАКС-2007" که در ماه اوت در منطقه "ژوکوفسکی" حومه مسکو برگزار می شود به نمایش گذاشته خواهند شد.

وی در مصاحبه ای با روزنامه "ورمیا نووستی"  گفت: "منظور سیستم های نسل جدید هستند. ما این سیستم های جدید را "تور پالترا" (تور "1,5") نامیده ایم چرا که سیستم قبلی  "تور- 1" بود".

وی تاکید کرد که "تور ام-1" به لطف قراردادی که در پایان سال 2006 با ایران به اجرا در آمد از شهرت بسیاری برخوردار شد. مدیر عامل "کوپول" خاطر نشان ساخت که "تور-ام 1" مشابه ای در جهان ندارد.

وی گفت: "ما آماده ایم که طی یک ماه یک مسابقه نظامی به نوعی دوئل با هر رقیبی تدارک دیده و برگزار کنیم. فکر نمی کنم که رقبای ما آمادگی چنین مسابقه ای را داشته باشند. در میدان تیر ناتو واقع در جزیره "کریت" 19 مورد پارازیت های مختلف بر سر راه "تور" گذاشتند اما  سیستم مذکور با موفقیت کار خود را انجام داد. تمامی خصوصیت های "تور" که ما آنها را اعلام کردیم بارها مورد تایید قرار گرفته اند".

به گفته واسیلیف تلاش برای کپی برداری از "تور" نیز عقلانی نیست.

وی گفت: "آمریکایی ها "تور" را از بلاروس خریداری کردند و در حال حاضر این سیستم در صحرای نوادا قرار دارد. ما تصویری داریم که کارشناسان آنها این سیستم را کاملا پیاده کرده اند که از آن سر در بیاورند. تردیدی ندارم که تا آن زمان که آنها این سیستم ها را بتوانند کپی کنند ما سیستم مجهزتری تولید می کنیم".

تولید انبوه سیستم پدافند موشکی "تور-ام1" در کارخانه "کوپول" ایژفسک که زیر مجموعه موسسه صنایع دفاعی "آلماز-آنتی"(Almaz- Antey) قرار دارد انجام می شود. این سیستم برای دفاع از مراکز مهم دولتی، اقتصادی، نظامی و رده های اول نیروی زمینی در مقابل حملات هوایی توسط موشک های ضد راداری و بالدار، هواپیماهای بدون سرنشین کنترل از راه دور، بمب های هوشمند، هواپیماها، هلی کوپتر ها از جمله آنهایی که با تکنولوژی " stealth " (نامرئی) ساخته شده اند در نظر گرفته شده است.

 "تور-ام1" تنها سیستم پدافند ضد هوایی در جهان است که توان رویت و شناسایی همزمان 48 هدف، رهگیری و شلیک به سوی دو هدف که در ارتفاع از 20 تا 6 هزار متری در پرواز هستند را دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد