مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

صنعت هوانوردی باید به عنوان یک خوشه صنعتی در کشور تعریف شود

 

پروفسور "مهران ابراهیمی" از صاحبنظران حوزه صنعت هوانوردی معتقد است: صنعت هوانوردی باید به عنوان یک خوشه صنعتی در کشور تعریف شود.
وی که روز سه‌شنبه در چهارمین همایش مدیران صنعت هوانوردی در تهران سخن می‌گفت، صنعت هوانوردی را از راهبردی‌ترین حوزه‌های هر کشوری ذکر کرد و افزود: تصمیماتی که در صنعت هوانوردی اتخاذ می‌شود، از جمله مسایل راهبردی بسیار مهم در کشور است که نمی‌توان به صورت صنفی و بنگاهی اتخاذ شود.


وی با بیان اینکه بحثهای راهبردی در صنعت هوانوردی ایران خالی است، گفت: وقتی این گونه بحثها کمتر مطرح شوند، چشم‌اندازهای مهم در صنعت هوانوردی محو می‌شوند.


ابراهیمی سپس تصریح کرد: متاسفانه مدیران و مسئولان حوزه هوانوردی کشور بیشتر به مسایل اجرایی می‌پردازند و چندان به بحثهای راهبردی توجه ندارند.


این صاحبنظر حوزه صنعت هوانوردی در ادامه گفت: هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان، دولتها از صنعت هوانوردی به سبب راهبردی بودن آن، حمایتهای ویژه‌ای به عمل می‌آورند.


وی سپس "دانش محوری" در صنعت هوانوردی را یک اصل دانست و گفت: باید مشخص شود که در صنعت هوانوردی دارای چه دانشی هستیم و به سمت چه دانشهایی می‌خواهیم به پیش برویم.


ابراهیمی افزود: صنعت هوانوردی را باید حول محور دانش و دانش افزایی تعریف کرد و این دیدگاه به تنهایی به پیش نمی‌رود. بلکه باید به خلق دانش پرداخت و از مدیریت با نگرش دانش محوری بهره گرفت.


"مهران ابراهیمی" از صاحبنظران حوزه صنعت هوانوردی از استادان دانشکده فناوری در شهر "مونترال" کانادا و پلی‌تکنیک " بوخوم" آلمان و مشاور شرکت "ایرباس "است.


WWW.IRNA.IR


نظرات 1 + ارسال نظر
اقا عبدالله پنج‌شنبه 12 دی 1387 ساعت 11:52 ق.ظ

سلام محمدجان

سایت takeoff.ir از عکاسا خواسته یک عکس برای صفحه اولش بگیرن
به عکس انتخابی هم 30 هزار تومن میده
می خواستم اینو تو این وبلاگ اعلم کنی تا بچه ها هم بدونن

آقا عبدالله عزیز این نظر را در وبلاگ قرار می دهیم تا دوستان مشتاق استفاده نمایند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد