مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

تلاش ناسا برای ساخت هواپیمای خودکاری که هرگز سقوط نمی کند

آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا)، در تلاش برای طراحی نوعی فن آوری جدید هواپیمایی است که به معنی واقعی کلمه مصداق «خلبان خودکار» خواهد بود.

به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این سیستم جدید که «سیستم هوشمند کنترل پرواز» نام دارد به نرم افزاری مجهز است که به طور خودکار به هواپیماهای آسیب دیده امکان می‌دهد که حتی در صورت مواجه شدن با نواقص فاجعه آمیز و خطرناک همچنان به پرواز ادامه دهند.

آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا)، معتقد است که این سیستم منفعت قابل توجهی هم برای هواپیماهای نظامی و هم هواپیمای غیرنظامی خواهد داشت.

به کمک این سیستم خلبان های جنگی می‌توانند با یک بال به شدت آسیب دیده به سلامت بازگردند و یا یک هواپیمای تجاری می‌تواند حتی با یک پایدار ساز متلاشی شده در هواپیما به سلامت به زمین فرود بیاید.

این نرم افزار می‌داند که هواپیمایی آسیب دیده چطور باید پرواز کند.

اگر هواپیما شروع به پرواز با الگوی متفاوتی از وضعیت اصلی کند، سیستم مزبور کنترل کننده‌ها را مانند سکان ها و موتورها با هم هماهنگ و منطبق خواهد کرد تا دوباره در مسیر قبلی قرار گیرد. این سیستم الگوی واقعی پرواز را بررسی خواهد کرد ولی می‌داند که هواپیما ترجیحا باید در چه الگوی پروازی قرار گیرد و در صورت نیاز الگوی پرواز را تغییر می‌دهد.

به گفته دانشمندان به کمک این سیستم حتی خلبان هایی که فاقد مهارت ویژه برای انجام چنین هماهنگی هایی هستند، می‌توانند هواپیما را در کنترل نگهدارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد