مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

یک موشک ایرانی، هلیکوپتر انگلیسی

هفته نامه ساندی تایمز به نقل از مقامات عراقی ادعا کرد که هلیکوپتر انگلیسی که سال گذشته در بصره سقوط کرد و هر پنج سرنشین آن کشته شدند، به وسیله یک موشک پیشرفته‌ی زمین به هوا هدف گرفته شد که ایران در اختیار شبه نظامیان عراقی قرار داده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این هفته‌نامه انگلیسی به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکایی ادعا کرد: آمریکا می‌دانست که سپاه مهدی این موشک را که از روی شانه پرتاب می‌شود از طریق ایران به دست آورده است اما به علت اختلاف میان وزارت امور خارجه و سازمان سیا در خصوص موثق بودن منبع از گفتن این مطلب به انگلیسی‌ها خودداری کردند.

منابع آمریکایی که به نامشان اشاره نشد مدعی شدند که ردگیری‌های تلفنی، گزارشات جاسوسی و لاشه‌های موشک کشف شده در صحنه اثبات می‌کند که این موشک از ایران آمده است.

تایمز ادعا کرد: سه روز پیش از این حمله وزارت امور خارجه آمریکا با یک عراقی مرتبط با سپاه مهدی صحبت کرده بود که به آنها گفته بود ایران موشک زمین به هوای روسی را در اختیار این شبه نظامیان قرار داده است.

تایمز به نقل از منابع افزود: این اطلاعات به انگلیس داده نشد زیرا سیا این اطلاعات فرد عراقی را به عنوان یک جاعل شناخته شده رد کرد.

دس براون، وزیر دفاع انگلیس اوایل ماه جاری میلادی مدعی دخالت ایران در جنوب عراق شد.

براون هم چنین ادعا کرد که ایران از طالبان در افغانستان حمایت می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد