مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

پروژه ماهواره زهره بدلیل مشکلات فنی معلق است

 

پروژه ماهواره زهره به دلیل وجود برخی مشکلات فنی به صورت معلق درآمده و اینکه در برخی از رسانه ها علت این امر مسایل مالی در پروژه و بکارگیری برخی افراد فاقد تخصص ذکر شده ، حقیقت ندارد.


یک مقام آگاه  ، گفت: اخباری که به تازگی در مورد پروژه ماهواره زهره منعکس شده است، تکذیب می شود.


وی تصریح کرد: در پروژه ماهواره زهره به مشکلات فنی برخورد شده که برای حل این موضوع با روسها وارد مذاکره شده ایم و به زودی به یک توافق متقابل خواهیم رسید.


این مقام آگاه اظهار داشت:  روسیه با توجه به پشتوانه دانش تجربی که دارد یکی از گزینه های مطلوب برای همکاری در این پروژه است. همچنین درصددیم با برگزاری مذاکرات فشرده با روسها موانع موجود بر سر راه ماهواره زهره را رفع کرده و  در صورت محقق شدن این امر اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.


وی در ادامه به همکاری وزارت ارتباطات با وزارت علوم ر این زمینه اشاره کرد و افزود: در زمینه فعالیتهای مشترک و همکاری متقابل وزارت ارتباطات با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه ریزی های گسترده ای انجام شده است، چرا که معتقدیم وزارت علوم بهترین منبع و مطمئن ترین راه برای اجرای پروژه های تحقیقاتی ، علمی و صنعتی است.


این مقام بلندپایه در ادامه گفتگوی خود با مهر با اشاره به مبلغی که بین این دو وزارتخانه ردو بدل شده، خاطر نشان کرد: بین این دو وزارتخانه مبلغی ردو بدل شده ولی این رقم به نسبت اعداد و ارقامی که در خبرها آمده بسیار پایین و ناچیزتر است. به عبارتی رقم ذکر شده در رسانه ها اصلا منطبق با واقعیت نیست.


وی تاکید کرد: در انعقاد قراردادهایی که در سیستم دولتی انجام می گیرد نهادهای نظارتی فراوانی مانند سازمان بازرسی کل کشور و سازمان برنامه ریزی و بودجه نظارت می کنند بنابراین جای سوال باقی نمی ماند. همچنین در تمامی این قراردادها یک ذی حساب که نماینده وزارت امور اقتصاد و دارایی است، بر قراردادها نظارت دارد و هیچ قراردادی بدون امضای وی اجرایی نمی شود. بنابراین تبادل پول در این سیستم مخفیانه نبوده و عملا با این اوصاف امکان هر گونه سو استفاده از سوی دست اندرکاران پروژه منتفی می شود


این مقام مسوول گفت: ما به عموم مردم کشور اطمینان می دهیم که هیچ فعالیت تحقیقاتی در بخش ارتباطی و هواو فضای کشور ، صرفا و قطعا بر مبنای دوستی پایه ریزی نشده و حرف اول را در این قبیل امور تخصص و توانایی علمی سازمانهای طرف قرارداد می زند.


www.mehernews.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد