مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

امان از دست این انگلیسی ها

پس از ادعاهای عجیب و غریب ارتش‌های اشغالگر آمریکا و انگلیس درباره نقش نظامی ایران و سپاه پاسداران در عراق، یک روزنامه انگلیسی امروز مدعی ورود نظامیان ایرانی برای حمله به عراق شد!

روزنامه «SUN» انگلیس روز سه‌شنبه مدعی شد: نیروهای بریتانیا موفق به شناسایی نیروهای سپاه پاسداران ایران شده‌اند که با عبور از مرز در جنوب عراق، وارد این کشور شده بودند.
به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب» به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع انگلیس این گزارش‌ها را تأیید یا رد نکرده است و سخنگوی آنها نیز اظهارنظر در مورد «مسائل اطلاعاتی» را رد کرد.

اما یک منبع اطلاعاتی ناشناس به این روزنامه گفت: «این یک هشدار جدی است که به شدت قابل توجه است. این نشان می‌دهد که ما در یک جنگ کامل با ایران هستیم، اما جنگی که هیچ‌کس به طور رسمی آن را اعلام نکرده است».
وی ادامه داد: «ما دلایل موثقی داریم که نیروهای سپاه پاسداران ایران برای حمله به ما از مرز عبور کرده‌اند و اقدام مشابه برای ما بسیار سخت است. بنابراین تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم، فعلا دفاع از خودمان است!»

«SUN» همچنین گزارش داد که رادارها ورود بالگردهای ایرانی به صحراهای عراق را ثبت کرده‌اند و مقامات ارشد ارتش هم این مسائل را تأیید کرده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در پاسخ به این گزارش گفت: «شواهدی وجود دارد که تسلیحات استفاده‌شده علیه ما در جنوب عراق از جانب ایران تهیه شده است، اما هرگونه رابطه ایرانیان با نظامیان مسلح عراق از طریق تأمین تسلیحات، آموزش آنان و یا تأمین مالی، غیرقابل‌قبول است».

انگلیس حدود 7100 سرباز در عراق دارد که بیشتر آنان در شهر بصره مستقر هستند که البته دولت انگلیس قصد دارد تعداد آنان را تا پایان امسال کاهش داده و به 5000 تا 5500 نفر برساند.

به نظر می‌رسد فضاسازی تازه روزنامه «SUN» که به انتشار شاعیات و مطالب زرد مشهور است، بیشتر در واکنش به برخی تنش‌ها در روابط تهران ـ لندن است.

لازم به ذکر است، به رغم برخی گزارش‌های رسانه‌ای از تجاوز هواپیماهای اشغالگران عراق به حریم کشورمان، به ویژه در ماه‌های ابتدایی جنگ عراق، مسئولان نظامی جمهوری اسلامی از هرگونه اظهار نظر و فضاسازی تبلیغاتی دراین‌باره خودداری کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد