مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

خرید های شرقی هما

مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با فارس:

هواپیماهای شرقی گزینه اصلی برای تامین ناوگان ایران‌ایر هستند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل ایران‌ایر گفت: با توجه به مجوز شورای اقتصاد به ایران‌ایر برای خرید ناوگان، انواع هواپیماهای شرقی گزینه‌های اصلی برای پیوستن به ناوگان هما هستند.

سعید حسامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به مجوز شورای اقتصاد به ایران‌ایر در خصوص تامین ناوگان تا مبلغ یک میلیارد دلار از محل منابع داخلی شرکت، خاطرنشان کرد: این شرکت با توجه به شرایط تحریمی که آمریکا برای ایران به وجود آورده است، تمام تلاش خود را برای تامین ناوگان از نوع هواپیماهای شرقی خواهد کرد.
حسامی خرید هواپیماهای توپولف 204 توسط شرکت ایران‌ایرتور را از جمله این اقدامات عنوان و تاکید کرد: کلیه هواپیماهایی که به ناوگان هما می‌پیوندند به طور کامل مطابق استانداردهای موردنظر سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت ایران‌ایر و نیز در شان جمهوری اسلامی خواهندبود.
وی با اشاره به فعالیت قابل قبول شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی، خاطرنشان کرد: برای کسب موفقیتهای بیشتر این شرکت مجبور است که از ساختار دولتی به سمت خصوصی شدن پیش برود.
حسامی قوانین سخت دولتی را از موانع بزرگ پیش روی هما به منظور رقابت با سایر شرکتهای دنیا عنوان و اظهار امیدواری کرد: این قبیل موانع با تلاش کلیه دست‌اندرکاران هرچه زودتر حذف تا بستر لازم برای کوچک‌سازی، سوددهی و در نتیجه خصوصی‌سازی ایران‌ایر فراهم شود.
مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر لزوم حفظ و ارتقای جایگاه هواپیمایی هما در روند خصوصی‌سازی، تاکید کرد: به لحاظ احتیاط بالایی که باید در این راستا به خرج داد، ممکن است علیرغم تمام تلاش مسئولان ایران‌ایر، فرایند واگذاری این شرکت به بخش خصوصی زمان‌بر باشد.
حسامی تصریح کرد: شرکتی که در سال 1384 در حدود 42 میلیارد تومان ضرر داده است، راه سختی در پیش دارد تا به مرحله سوددهی و آماده شدن برای واگذاری به بخش خصوصی برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد