مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

روسیه چهار هواپیمای نطامی آموزشی به تاجیکستان اهدا کرد

 

وزارت دفاع روسیه چهار هواپیمای نظامی آموزشی "‪ "L 39‬را به نیروی هوایی تاجیکستان اهدا کرد.

"اولگ لتیپ‌ف" رسیس همکاری‌های بین‌المللی وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در آیین اهدای این هواپیماها که در پایگاه نظامی ‪ ۲۰۱‬روسیه در فرودگاه دوشنبه برگزارشد، گفت: این هواپیماها بخشی از کمک‌های روسیه برای تجهیز نیروهای مسلح تاجیکستان است.

وی هدف از این اقدام را کمک به تحکیم و افزایش توان دفاعی نیروهای مسلح تاجیکستان دانست و افزود: در چارچوب این برنامه تاکنون حدود ‪ ۱۶‬میلیون دلار به نیروهای مسلح تاجیکستان کمک فنی شده‌است.

اولگ لتیپ‌ف اهدای چهارچرخبال نظامی "‪ " m8‬را که در پاییز سال گذشته به تاجیکستان تحویل شد از دیگر کمک‌های روسیه به آن کشور عنوان کرد.

به گفته وی، برنامه همکاری نظامی دو کشور بلندمدت است و در آینده نیز یک محموله از تجهیزات فنی نظامی روسیه به ارزش ‪ ۱۰‬میلیون لار به تاجیکستان اهدا می‌شود.

وی افزود: هواپیماهای اهدایی از هواپیماهای مورد استفاده پایگاه ‪۲۰۱‬ روسیه در دوشنبه بوده که پس از تجهیز و تعمیر کامل توسط متخصصین به وزارت دفاع تاجیکستان تحویل شد.

"راویل نادرف" معاون اول وزیر دفاع تاجیکستان نیز در این مراسم روسیه را شریک راهبردی کشورش در زمینه همکاری‌های نظامی و دفاعی خواند و اهدای این هواپیماها را گامی مهم برای برنامه آموزش عملی و تربیت کادرها فنی بخش نیروهای هوایی تاجیکستان دانست.

وی گفت: تاجیکستان پانزده سال پیش نیروهای مسلح خود را تاسیس کرده و نیروی هوایی از جوانترین بخش نیروهای مسلح این کشور محسوب می‌شود.

معاون اول وزیر دفاع تاجیکستان همچنین افزود: ازدو سال پیش دانشکده نظامی این کشور آموزش خلبانهای نظامی را شروع کرده که بکارگیری این هواپیماها بخشی ازامکانات مربوط به آمادگی کادرهای نیروی هوایی تاجیکستان است.

روسیه همچنین آمادگی خود را برای سرویس دهی فنی به این هواپیماها اعلام کرده‌است.

نیروی هوایی تاجیکستان در حال حاضر ده هواپیما و چرخبال دارد.




تصاویر مرتبط
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد