مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

باز هم غیرت ایرانی.اما تا به کی!؟




عملیات تعمیر و راه اندازی هواپیمای ارباس EP-IBP پایان یافت .

شرکت ایران‌ ایر در سال 1380 اقدام به خرید شش فروند هواپیمای ایرباس از کشور ترکیه کرد که این ایرباس ها پس از دو سال به علت نقص در موتور از کار افتادند و به علت اینکه صنعت هوایی ایران برخلاف قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی از ابتدای انقلاب تا کنون از سوی آمریکا تحت تحریمهای شدیدی قرار داشته است، این هواپیماها عملا زمینگیر شدند.

اما علیرغم تمام محدودیتهایی که به ظاهر برای پیشرفت و توسعه این صنعت در داخل کشور وجود داشت ، با تلاش متخصصان و مهندسان زمینی ایران‌ایر به زودی یکی از این هواپیماها به پرواز در خواهد آمد.

موتور این هواپیما پس از بازبینی‌ها و رفع نقصهای بسیار دقیق در طول مدتها فعالیت کادر فنی ایران‌ایر تعمیر شده و با پشت سر گذاشتن یک آزمایش موفق روی یکی از ایرباسهای 200/310، به طور کامل آماده پرواز است.

معاون مهندسی تعمیرات هما گفت : با توجه به تاکید سازمان هواپیمایی کشوری احتمالا این هواپیما به عنوان یکی از ناوگان آماده‌ باش ، تنها در صورت بروز نقص فنی در یکی از هواپیماها مورد استفاده قرار گرفته و در اینگونه مواقع ایران‌ایر را در خدمات ‌رسانی سریعتر به مسافران یاری خواهد داد.

مومچی در ادامه از اتمام فرایند اورهال بوئینگ 747 در آشیانه هما خبر داد و اظهار داشت: تلاش مسوولان هما این است که این هواپیما نیز از پنجم شهریورماه سال جاری به صورت فعال وارد ناوگان شود.

وی تصریح کرد: با شروع به کار بوئینگ 747 که تعمیرات اساسی آن به طور کامل در داخل کشور صورت گرفته است، حدود 400 صندلی به صندلیهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی اضافه خواهد شد.



منبع:انجمن هوافضا



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد