مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

بحث تحریم هوایی ایران را در ایکائو مطرح خواهیم کرد

 

معاون وزیر راه و ترابری و رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: این سازمان در سی و ششمین اجلاس ایکائو، بحث تحریم صنعت هوایی کشور را به طور جدی مطرح و پیگیری خواهد کرد.


"حسین خانلری" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: ایکائو بهترین مرجع برای طرح دادخواست ایران برای لغو تحریم صنعت هوایی کشور است اینکه چقدر موفق شویم بستگی به برگزاری جلسات این سازمان بین‌المللی دارد.


وی ادامه داد: ما دادخواست خود را با محوریت "ایمنی" مطرح خواهیم کرد و طی جلسات گذشته که با سازمان بین‌المللی هواپیمایی (ایکائو) برگزار کردیم توانستیم این سازمان را متقاعد کنیم تا قوانین بین‌المللی در خصوص عدم تحریم صنعت هوایی کشور را به اجرا در آورند.


رییس سازمان هواپیمایی کشور سپس از افزایش نرخ بلیت هواپیماهای داخلی به میزان ۱۵تا ۱۷ درصد خبر داد و گفت: این افزایش قیمت به تمام شرکتهای هواپیمایی ابلاغ شده و از روز (دوشنبه) قابل اجراست.


وی افزود: افزایش قیمت بلیت هواپیما با هدف تامین و ارتقا ایمنی در صنعت هوایی و ایجاد توازن بین هزینه‌ها و درآمدهای شرکتهای هواپیمایی صورت گرفته است.


خانلری تصریح کرد: با افزایش قیمت بلیت هواپیماها، شرکتهای هواپیمایی ملزم به ارایه سرویس مطلوبتر و جابجایی مسافر با سرعت بالاتر با رعایت پارامترهای ایمنی و سلامت پروازها شده‌اند.


وی سپس سهم صنعت هوایی از مجموعه حمل و نقل کشور را حدود ۳ درصد برشمرد و گفت: سازمان هواپیمایی کشور به هیچ شرکت هواپیمایی اجازه نخواهد داد که بدون رعایت استانداردها و ایمنی اقدام به پرواز کنند.


رییس سازمان هواپیمایی کشور همچنین اظهار داشت: با افزایش  ۱۷ درصدی قیمت بلیت هواپیماها هنوز با قیمت واقعی پروازها فاصله زیادی داریم و این افزایش حدود ۱۰  درصد قیمت واقعی پروازهای داخلی است.


وی با بیان این که پس از سهمیه‌بندی بنزین بیش از ۴۰ درصد در بخش هوایی افزایش تقاضا داشتیم، گفت: بحث تحریم صنعت هوایی و افزایش تقاضا سبب شده تا بین عرضه و تقاضا در این بخش یک عدم توازن بوجود آید که امیدواریم با این افزایش قیمت بلیت ضمن ایجاد توازن، مسافران به راحتی به مسافرتهای خود بپردازند.


خانلری تصریح کرد: از سه سال گذشته تاکنون هیچ تغییری در قیمت بلیت هواپیماها ایجاد نشده بود و این سبب شد تا شرکتهای هواپیمایی از برنامه های تدوین شده عقب بیافتند.


معاون وزیر راه و ترابری در خصوص حضور شرکتهای هواپیماهای خارجی در ایران نیز گفت: سازمان هواپیمایی کشور به عنوان نماینده دولت ایران به هیچ شرکت هواپیمایی خارجی اجازه نخواهد داد تا در داخل کشور، پروازهای داخلی را انجام دهد زیرا توانمندیهای داخلی به راحتی پاسخگوی نیازهای کشور است که البته باید براساس یک برنامه‌ریزی مدون انجام گیرد.


خانلری با بیان این که باید به سمت استفاده از امکانات شرکتهای داخلی حرکت کرد، افزود: هم اکنون ۱۳شرکت هواپیمایی داخلی وجود دارند که ضمن استفاده از توانمندیهای آنها باید تعدادشان را افزایش داد.


وی همچنین در خصوص هواپیمای ساخت داخل ایران ۱۴۰ گفت: مرکز تعیین استانداردهای هوایی، سازمان هواپیمایی کشوری است لذا کارشناسان و متخصصان این سازمان هواپیمای ایران ۱۴۰ را تایید می‌کنند و اکنون نیز حدود ۱۰ فروند آن در خطوط هوایی کشور در حال پرواز هستند.


خانلری افزود: از نظر سازمان هواپیمایی کشوری هر هواپیمایی که در دنیا پرواز می‌کند می‌تواند در داخل کشور نیز به پرواز درآید ضمن اینکه شرکتهای هواپیمایی را ملزم کردیم تا هواپیماهایی را که با استانداردهای کشور نزدیک است را وارد کشور کنند.


رییس سازمان هواپیمایی کشور در خصوص انتقال تمام حجاج به شرکتهای هواپیمایی داخلی گفت: این سازمان به عنوان محوریت صنعت هوایی کشور وارد این قضیه شده تا با همکاری دو شرکت هواپیمایی هما و ماهان بتوان از توان داخلی کشور در این خصوص استفاده کرد تا پروازهای حج عمره را توسط این دو شرکت عملی ساخت.


وی افزود: البته در نظر است طی دو جلسه با شرکت هواپیمایی سعودی که بزودی برگزار خواهد شد، بتوانیم ۱۰۰ درصد پروازهای حج را به شرکتهای داخلی اختصاص دهیم.


خانلری همچنین در خصوص محدودیت پروازی شرکت ماهان به انگلیس، گفت: به دلیل وجود برخی ایرادات فنی در دو فروند از هواپیماهای این شرکت، پرواز های ماهان به انگلیس دچار محدودیت شد که البته با برگزاری جلساتی با حضور نمایندگانی از ماهان، کارشناسان سازمان هواپیمایی کشور و وزارت امور خارجه، زمانی را برای رفع ایرادات تعیین کردیم.


وی افزود: البته براساس آخرین گزارشهای دریافتی از ماهان، این شرکت توانسته اکثر ایرادات را برطرف سازد که امیدواریم بزودی پروازهای این شرکت به انگلیس برقرار شود.


خانلری در خصوص انتقال پروازها به فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: من به عنوان رییس سازمان هواپیمایی کشور هیچگاه زمانی را برای انتقال پروازها به فرودگاه امام اعلام نکرده‌ام ضمن اینکه اکنون نیز زمانی را برای این کار اعلام نخواهم کرد.


وی افزود: با توجه به حجم ترافیک هوایی در فرودگاه مهرآباد تهران و آلودگی که این فرودگاه برای ساکنان آن منطقه ایجاد کرده است، انتقال پروازها به فرودگاه امام خمینی یک ضرورت است البته تصدیگری و اجرای آن برعهده سازمان هواپیمایی کشور نیست.


خانلری سپس در ادامه نشست خود با خبرنگاران از نبود مدیریت واحد در صنعت هوایی کشور انتقاد کرد و گفت: این صنعت به سبب ویژگی بالای آن باعث حضور ارگانها و سازمانهای مختلفی در آن شده است که با مدیریتهای مختلف در آن اعمال نظر می‌کنند.


وی ادامه داد: این مدیریتهای مختلف سبب از هم گسیختگی اجرای تدابیر در صنعت هوایی کشور شده است که باید نسبت به آن تدبیری اتخاذ کرد که به اعتقاد ما باید این موضوع را به کارشناسان و متخصصان امر واگذار کرد ضمن اینکه نباید از دیدگاه مردم نیز غافل شد

 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در پنج ماه اخیر مجوز ورود 6 فروند بوئینگ، 10 فروند هواپیمای آموزشی و اجازه خرید 4 فروند هواپیمای ایرباس صادر شده است.


www.irna.ir


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد