مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

سپاه قدرت بزرگ دفاعی در خاورمیانه است

 

 

خبرگزاری فارس:سرلشگر صفوی تأکید کرد: سپاه پاسداران قدرت بزرگ دفاعی در خاورمیانه است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی جام جم، در آستانه سوم شعبان روز پاسدار فرمانده کل سپاه در برنامه «صبح و ایرانی» شبکه جهانی جام جم به تشریح وضعیت دفاعی کشور پرداخت.
سردار صفوی در مورد توان و قدرت سپاه در حوزه‌های مختلف گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اکنون یک قدرت بزرگ دفاعی و تهاجمی در سطح خاورمیانه است و ما با دسترسی به تکنولوژی پیشرفته، آموزش و تجهیز نیروهایمان به پیشرفته‌ترین تجهیزات دفاعی و هجومی به خوبی قادر به دفاع از سرزمین، ملت و منافع ملی خودمان هستیم، البته ما پس از اشغال نظامی افغانستان و عراق، دکترین و راهبرد خود را تغییر دادیم و براساس مقابله با قدرت‌های فرا منطقه‌ای خصوصاً سیستم‌های تهاجمات هوا پایه و دریا پایه سپاه را تجهیز کرده‌ایم.
وی افزود:هم اکنون سپاه پاسداران هم در بخش سیستم‌های موشک‌های بالستیک زمین به زمین با برد 2 هزار کیلومتر به پیشرفته‌ترین سلاح‌های دوربرد هدایت شونده با سامانه‌های متعدد مجهز است.در بخش سلاح‌های پدافند هوایی نیز به یکی از پیشرفته‌ترین سلاح‌های موشکی پدافند زمین به هوا مجهز شده‌ایم و سیستم‌های موشک‌های ساحل به دریای ما تمام عرض و طول خلیج فارس و دریای عمان را می‌تواند زیر پوشش ببرد و هیچ ناو و شناوری از خلیج فارس نمی‌تواند عبور کند مگر اینکه در برد موشک‌های ساحل به دریای ما قرار گرفته باشد. ما چندین هزار قایق‌ تندروی موشک انداز در منطقه خلیج فارس داریم و یک قدرت بزرگ دفاعی و هجومی را در خلیج فارس سامان داده‌ایم.
فرمانده کل سپاه پاسداران در مورد توان نیروی مقاومت بسیج گفت: نیروی مقاومت بسیج 12 میلیون نیروی بسیجی را سازماندهی و آموزش داده که در قالب 2500 گردان عاشورا فعالیت می‌کنند. ما دفاع مسطح یا دفاع موزاییکی را در ایران سامان داده‌ایم. یعنی هر روستایی، هر شهری در هر مکانی که زندگی می‌کنند و اعضای عضو بسیج آن شهر یا جمعیت از مکان خود می‌توانند دفاع کنند، از این طریق نیروی مقاومت بسیج یعنی این 12 میلیون نفر می‌توانند دفاع از کوی و برزن، دفاع از روستای خودشان و دفاع از محل خودشان را سامان‌دهی کنند. منتهی ما در 5 لایه ارتباطات مخابراتی و الکتریکی با همه نیروهای بسیج تعامل داریم.
وی در مورد توان نیروی زمینی سپاه گفت: سپاه پاسداران در بخش نیروی زمینی هم اکنون از پیشرفته‌ترین تجهیزات زرهی، مکانیزه، موشک‌های زمین به هوا و از یک قدرت مانور بسیار بالایی برخوردار است بصورتی که گردان‌های نیروی زمینی سپاه گردان‌هایی هستند که هم با هلی‌کوپترها می‌توانند بجنگند هم با واحدهای زرهی و موشک‌هایی که بسیار پیشرفته‌تر از موشک‌های تاو قدیم است و می‌توانند پیشرفته‌ترین تانک‌های در سطح مرکاوای اسرائیلی و تانک‌های آبراهام آمریکایی را مورد هدف قرار دهند، یعنی به راحتی در واحدهای زرهی اسرائیلی ا آمریکایی که پیشرفته هستند نفوذ می‌کند.
وی تاکید کرد: ما به توان بالایمان برای دفاع از کشور اطمینان داریم، البته ما به صلح و امنیت و آرامش در سطح منطقه خاورمیانه فکر می‌کنیم و استراتژی جمهوری اسلامی یک استراتژی دفاعی است به هیچ وجه کشور ما استراتژی تهاجمی ندارد و سپاه هم تابع استراتژی نظامی جمهوری اسلامی است.
فرمانده کل سپاه پاسداران در مورد برنامه‌های سپاه برای تعالی و رشد نیروهای سپاه و بویژه 12 میلیون نیروی بسیجی گفت: ما برای تعالی و رشد فرهنگ اسلامی و انقلابی، بالا بردن بینش و معرفت این نیروها برنامه‌ریزی منسجمی داریم.
صفوی در مورد تعامل میان سپاه و ارتش گفت: ماموریت‌های سپاه و ارتش کاملاً تفکیک شده است. برای دفاع از سرزمین ایران، مناطق و حوزه‌های ماموریت هر یک از نیروهای سپاه و ارتش مشخص شده و نهایت هماهنگی وجود دارد و در زمان بحران یا جنگ نیز نحوه فرماندهی و وحدت فرماندهی میان سپاه و ارتش هم تعریف شده است. با مانورها و رزمایش‌های مشترکی هم که میان سپاه و ارتش برگزار می‌کنیم این وحدت عمل در صحنه جنگ‌های احتمالی را تمرین می‌کنیم بنابراین در درون، مثل زمان جنگ که سپاه و ارتش در کنار هم می‌جنگیدند هم اکنون در یک سطح بالاتری این وحدت دفاعی و هجومی هم در طرح‌ریزی‌ها، هم در نحوه رزمایش‌ها و هم در تقسیم سرزمین کاملاً لحاظ شده است.
سرلشگر صفوی در خصوص توان و تجربه سپاه پاسداران در عرصه سازندگی کشور تاکید کرد: سپاه پاسداران هم بر اساس قانون اساسی که می‌گوید در زمان صلح نیروهای مسلح در بخش سازندگی حضور یابند و هم بر اساس دستورات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، پس از جنگ قسمتی از تجهیزات مهندسی و توان بالای مدیریت خود را در بخش سازندگی قرار داده است. در حقیقت برای ساختن ایران آن هم در مناطق محروم و مرزی، سیستان بلوچستان، کردستان و امثال آن ما طی 17 سال گذشته حدود 1566 پروژه را در بخش‌های عمرانی، صنعتی و معدنی به اتمام رسانده‌ایم و هم اکنون حدود 298 پروژه عمرانی،‌صنعتی و معدنی در دست اجرا داریم. پروژه‌های بزرگ فاز 15 و 16 پارس جنوبی و پروژه‌های انتقال خط لوله گاز از عسلویه به مرز پاکستان به طول 900 کیلومتر را در دست اجرا داریم که حدود 2 سال دیگر به پایان می‌رسد. از طریق همین پروژه به پاکستان و هندوستان در چارچوب خط لوله موسوم به خط لوله صلح گاز صادر خواهد شد.
وی در پایان گفت:علاوه بر این احداث خط هفتم متروی تهران، پروژه خط راه‌آهن سریع‌السیر سلفچگان به اصفهان، احداث کارخانه آهن اسفنجی فولاد میانه، پروژه انتقال آب از زرینه رود به تبریز، احداث پتروشیمی کاویان در منطقه عسلویه و توسعه دو بندر بزرگ کشتیرانی در چابهار و بندرعباس از جمله دیگر فعالیت‌های سپاه پاسداران در عرصه سازندگی است.
همچنین سپاه پاسداران در زمینه سد سازی نیز در بسیاری از مناطق کشور و بویژه استان‌های محروم فعالیت‌های زیادی داشته است. همچنین سد گتوند که بعد از سد کرخه بزرگترین سد کشور محسوب می‌شود و احداث سد مخزنی کارون 4 قسمتی از پروژه‌های در دست احداث سپاه پاسداران در زمینه سدسازی محسوب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد