مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

هواپیماربایی مشکوک برای تشدید بحران امنیتی ایران

ساعتی پیش، «سی.ان.ان» ترکیه اعلام کرد، یک هواپیما در مسیر قبرس به ترکیه (آنتالیا) ربوده شد و این هواپیما اکنون در فرودگاه آنتالیا در باند فرودگاه قرار دارد و دو هواپیماربای این هواپیما درخواست پرواز به سوی سوریه یا ایران کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، نقل‌قول‌های ضد و نقیضی از قول مسافران این هواپیما به گوش می‌رسد؛ برخی گفته‌اند آنها ترک هستند و برخی گفته‌اند آنها به زبان عربی صحبت می‌کنند و برخی نیز گفته‌اند آن دو انگلیسی صحبت می‌کنند اما برخی منابع این عملیات را نیز به «القاعده» منسوب کرده‌اند.

نیروهای امنیتی ترکیه در فرودگاه در حالت آماده‌باش هستند و به همین دلیل، برخی منابع امنیتی ترکیه اعلام کرده‌اند که طی دقایق آینده، امکان حمله به هواپیما و آزادسازی آن وجود دارد. در هر حال به نظر می‌رسد عوامل این هواپیماربایی و ماهیت حقیقی آن هنوز به درستی روشن نیست و تحقیقات در این زمینه همگام با امکان عملیات نظامی برای پایان دادن به این قضیه در جریان است.

تصاویر هواپیمای ربوده شده در حالی که در فرودگاه آنتالیا بر زمین قرار دارد، دقایقی پیش از شبکه‌های خبری دنیا نیز پخش شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس این هواپیما از قبرس به استانبول  با 136 مسافر در حرکت بوده است. اکثر مسافران پس از اینکه خلبان برای سوخت گیری در آنتالیا فرود آمد، از در پشتی هواپیما اقدام به فرار کرده و فرماندار آنتالیا اعلام کرده که تنها 4 مسافر و 2 خدمه در هواپیما باقی مانده‌اند.

مسافران گفته‌اند، بعضی مسافران را هم هواپیمارباها آزاد کرده‌اند. تاکنون هویت یا ملیت هواپیماربایان فاش نشده است.

ارهان ارکول، یکی از مسافران گفته که بلافاصله پس از بلند شدن هواپیما، 2 هواپیماربا به کابین خلبان حمله کردند. اما موفق به شکستن در نشدند و سپس ادعا کردند که با خود بمب دارند.
وی ادامه داد: هواپیمارباها خود را جزو القاعده خوانده‌اند، اما سایر مسافران این امر را رد کرده و گفتند: آنها هیچ صحبتی در مورد علت و انگیره کار خود نکرده‌اند.

یکی از مسافران زن گفت: آنها به مهمانداران اجازه داه‌اند به مسافران آب بدهند و مسافر دیگری خبر داد که آنها در هواپیما اعلام کرده‌اند، ما همه مسلمانیم و ما قصد آسیب به شما را نداریم.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدسعید شنبه 27 مرداد 1386 ساعت 07:17 ب.ظ

سلام دوست من.
لطفا لینک وبلاگ منو در وبلاگت بزار من گذاشتم.

http//:www.imf.mihanblog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد