مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ادعای اسرائیل درباره سپر موشکی ایران



منابع صهیونیستی مدعی شدند ایران برای مقابله با حمله احتمالی آمریکا یک سامانه دفاعی موشکی راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب»، «اورشلیم‌پست» نوشت: ایران که در حال حاضر شدن برای مقابله با حمله احنمالی آمریکا یا اسرائیل‌ به تأسیسات اتمی خود است، یک سامانه شلیک از راه دور موشک راه‌اندازی کرده که قادر به مدیریت و شلیک چندین موشک دوربرد شهاب است و هم اکنون این سامانه در پناهگاه‌های زیرزمینی قرار دارند.
پس از چند مرحله ارتقای توانایی‌های موشک‌های شهاب، هم‌اکنون گفته می‌شود که موشک‌های «شهاب 3» بیش از 2000 کیلومتر برد دارند. این موشک‌ها در ابتدا برای طی مسافتی 1300 کیلومتری طراحی شدن بودند.بنا بر گفته‌های منابع آگاه غربی، این سیستم کنترل از راه دور توسط ایران و کره شمالی بر اساس تکنولوژی چینی ساخته شده است. یحیی رحیم صفوی، فرمانده سپاه پاسداران ایران به تازگی اعلام کرد که موشک‌های شهاب آنها به تجهیزات هدایت پیشرفته‌ای مجهز شده است که توانایی هدایت موشک‌ها پس از شلیک را دارند.
مقامات دفاعی اسرائیل اخیرا اعلام کرده بودند، در صورتی که ایران مورد حمله قرار گیرد، احتمال این‌که موشک‌های شهاب خود را به سوی اسرائیل و اهداف آمریکا در منطقه شلیک کند، زیاد است و همچنین مدعی شده بودند که سیستم دفاع موشکی آنها توانایی مقابله با حملات موشکی ایران را دارد.این در حالی است که در جنگ 33 روزه تابستان سال گذشته با حزب الله لبنان، هزاران موشک میان‌برد حزب‌الله در اراضی اشغالی فرود آمد.
«اورشلیم‌پست» ادامه داد: مقامات دفاعی اسرائیل از تأثیر تحریمات بر ایران خبر دادند اما از تصویب ادامه این تحریمات ابراز نا امیدی کرده‌اند و یکی از آنها گفت که تصویب یک قطعنامه دیگر بدون حمایت روسیه و چین مورد تردید است.

http://pnn.ir/news/73700.php
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد