مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

اخبار نظامی داخلی

 

نسل دوم جنگنده‌های آذرخش به زودی پرواز می‌کند
وزیر دفاع به خبرگزاری مهر گفت: نسل دوم جنگنده‌های آذرخش که کار مشترک وزارت دفاع و نیرو هوایی ارتش است، در راستای هماهنگی و همدلی هر چه بیشتر و تامین نیازهای نیروهای مسلح به زودی به پرواز در خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم بهره برداری از بمب 2000 پوندی قاصد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مشخصات بارز این بمب می توان به در تیررس قرار دادن موقعیت ها ، اهداف و مواضع خاص دشمن در موقعیت های پدافندی خاص اشاره کرد که با دقتی بالا به هدف اصابت می کند .

وی با بیان اینکه این بمب کاملا بومی و خط تولید صنعتی آن امروز به طور رسمی راه اندازی شده است، افزود : با این کار مقوله جدیدی به تسلیحات هوایی کشور وارد شد و توانمندی ما را در موشک های هوا به زمین افزایش داد .

سردار نجار با تاکید بر اینکه سلاح ساخته شده تنها بر اساس اعلام نیاز نیروی هوایی به انواع تسلیحات هوایی و مهمات های خاص ساخته شده است ،تصریح کرد : یکی از مهمات های خاص و استراتژیک  مورد نظر نیروی هوایی بمب 2500 پوندی قاصد که از ارتفاع بالا و با برد خیلی طولانی رها می شود .

وی دستیابی به این تکنولوژی را تضمین کننده راه اندازی خط تولید صنعتی بمب 2000 پوندی قاصد خاطرنشان کرد : تمامی ماشین آلات مورد نیاز ساخت این بمب توسط متخصصین وزارت دفاع در صنایع دفاعی ایجاد شده است که کاری بسیار ارزشمند و گامی بلند در جهت ورود به تولید تسلیحات هوایی ، تسلیحات تکنولوژی بر و ایجاد توانمندی جدید برای تیزپروازان نیروی هوایی است .

وزیر دفاع تاکید کرد: تمامی ابزار و ادواتی که توسط نیروهای مسلح و صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران ساخته می شود، تنها در جهت صلح ، ثبات ، پایداری و امنیت منطقه است و تنها این ادوات بر سر کسانی فرود خواهد آمد که خیال حمله به این مملکت را در سر بپرورانند .

وی در تشریح جزئیات افتتاح خط تولید فشنگ کالیبر کوچک ثاقب یا نفوذ کننده گفت : این فشنگی با نفوذ بالاست که در واقع با توجه به دکترین دفاعی ما که بر اساس اصل بازدارندگی و دفاع همه جانبه تنظیم شده است برای دفاع همه جانبه تمامی نیروهای مسلح و تنها با توجه به تهدیداتی که تعریف شده است ساخته می شود .

سردار نجار تصریح کرد مهمات ثاقب نفوذ کننده که از آن برای استفاده در نیروهای زمینی سپاه ، ارتش ، نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج به کار می رود و ساخت آن بر اساس اعلام نیاز این نیروها بوده است .

وی افزود : امروز چهار خط تولید فشنگ کالیبر کوچک افتتاح شد که تمامی ماشین های آن به صورت صد در صد بومی می باشد و این حرکت تحولی اساسی در صنایع دفاعی کشور است .

سردار نجار ادامه داد : 75 درصد تمامی ماشین آلات تولید فشنگ کالیبر کوچک توسط نیروهای وزارت دفاع و 25 درصد دیگر به وسیله بخش خصوصی ساخته شده است .

وزیر دفاع  با بیان اینکه در ساخت بسیاری از صنایع دفاعی توسط دشمنان تحریم جدی شده ایم، گفت : این تحریم ها باعث شد تا نیروهای صنایع دفاعی کشور و همچنین بخش خصوصی با کمک یکدیگر تمامی ادوات مورد تحریم را به وسیله نیروها و توانمندی های داخلی تولید کنیم .

وی تصریح کرد : با توجه به فناوری های کسب شده ما هم اکنون قادریم که انواع مهمات کالیبر کوچک 9 ثاقب را با سایزهای مختلف 67 در 39 ، 51 ،شرقی و غربی  و انواع موارد مصرفی نوع 7/12  در داخل و با توجه به توانمندیها و ظرفیت های کشورمان تهیه و تولید کنیم .

سردار نجار دستیابی به این تکنولوژی ها را توسط نیروهای داخلی پاسخی دندان شکن به تحریم های استکبار جهانی عنوان کرد و افزود : این تحریم ها نه تنها برای ما محدودیت ایجاد نکرد بلکه متخصصین کشور را مجاب و مصمم ساخت تا از طریق ساخت داخلی این تجهیزات علاوه بر رشد و بالندگی در صنایع دفاعی دندان وابستگی را برای همیشه بکنیم .

وی از دیگر محاسن دستیابی به تکنولوژی های یاد شده را ارتقاء توان رزم و ظرفیت تولید چندین میلیون فشنگ کالیبر کوچک و  صدها بمب هوشمند خواند و خاطر نشان کرد : ایجاد اشتغال ، رونق صنایع دفاعی ، افزایش دانش دفاعی و مهم تر از همه صرفه جویی چندین میلیون یورویی از مهمترین دستاوردهای بومی کردن ساخت سلاح های یاد شده است .

وزیر دفاع در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه رزمایش مشترک وزارت دفاع و ارتش چه زمانی برگزارخواهد شد ، گفت : در این زمینه اشتباهی روی داده،  چرا که اصلا رزمایشی در کار نبوده بلکه منظورما انجام یک سری پروژه های مشترک بین ارتش ، وزارت دفاع و سایر نیروهای مسلح است .

سردار نجار انجام پروژه های مشترک در زمینه موشکی ، زمینه های هوایی ، تسلیحاتی و مهماتی را از جمله تعاملات مشترک میان وزارت دفاع و نیروهای مسلح دانست و افزود : ساخت بمب 2000 پوندی قاصد ، تولید فشنگ کالیبر کوچک و ساخت جنگنده آذرخش از مهمترین این تعاملات بوده است .

وی با بیان اینکه تمام تلاش استکبار جهانی بر این است تا وحدت میان مسلمانان را از بین ببرد، گفت : آنها نمی توانند رشد و بالندگی ایران را تحمل کنند و از سویی دستیابی ایران به این گونه سلاح ها را خطری برای خود و رقیبی برای فروش محصولات دفاعی شان به کشورهای منطقه می بینند چرا که ما اعلام کرده ایم حاضریم علاوه بر صادر کردن سلاح ، تکنولوژی آن را به کشورهای منطقه و جهان صادر کنیم .

وزیر دفاع مطرح شدن ایران به عنوان خطری برای منطقه از سوی مستکبرین را عملیات روانی ای با عنوان ایران هراسی دانست و اظهار داشت : آنها این پروژه را به عنوان یک عملیات روانی دنبال می کنند تا مانع از رشد و پیشرفت تکنولوژی در ایران بشوند ؛ اما ما نیز بارها اعلام کرده ایم که تمامی سلاح هایی که در ایران تولید می شود تنها در جهت پاسداری از صلح و ثبات منطقه است .

وی در پایان تاکید کرد که نیروهای بین منطقه ای و خارجی باید هر چه زودتر از منطقه خارج شوند چرا که عامل اصلی تمامی نا امنی ها آنها هستند که سعی می کنند اقدامات خود را به دیگران نسبت دهند .

افتتاح خط تولید بمب هوشمند 2 هزار پوندی در وزارت دفاع
در سومین روز هفته دولت، خط تولید بمب هوشمند 2 هزار پوندی قاصد و خطوط چهارگانه تولید مهمات کالیبر کوچک نفوذ کننده ثاقب با حضور سردار نجار وزیر دفاع در سازمان صنایع دفاع افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بمب 2 هزار پوندی قاصد بمبی است هوا به زمین، هوشمند، هدایت شونده و دوربرد که با بهره گیری  از پیشرفته ترین فناوری های روز جهان طراحی شده و نیاز نیروی هوایی کشورمان را به یک سلاح توانمند هدایت گستر و دور ایستا تامین می کند.

همچنین با راه اندازی خطوط 4 گانه تولید مهمات کالیبر کوچک نفوذ کننده که به نام ثاقب نامگذاری شده، علاوه بر بومی سازی تولید مهمات کالیبرکوچک تامین نیاز داخلی نیروهای مسلح ، صرفه جویی ارزی حدود 7 میلیون یورویی را به دنبال داشته است.

وزیر دفاع در آیین افتتاح این خطوط مهم تولیدی با تشریح دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران که بر اساس دفاع همه جانبه و اصل بازدارندگی طراحی شده ، تاکید کرد: کلیه مراحل تحقیق طراحی و تولید بمب 2 هزار پوندی قاصد توسط متخصصان هوشمند و اقتدار آفرین وزارت دفاع انجام شده است.

وی افزود: تولید انبوه بمب هوشمند قاصد ضمن نشان دادن قدرت طراحی و تولید صنایع دفاعی وزارت دفاع، توان دفاعی ایران را به نحو چشمگیری افزایش خواهد داد.

نجار اظهار داشت: کلیه تجهیزات و تسلیحات ساخت وزارت دفاع در حوزه موشکی ، هوایی ، دریایی ، زمینی ، مخابرات و الکترونیک مهمات و سلاح های سنگین صرفا در راستای تحقق اصل بازدارندگی و تقویت بنیه دفاعی ایران تولید می شود.

وزیر دفاع با بیان اینکه امپریالیزم خبری بویژه رسانه های اسرائیلی و آمریکایی تلاش می کنند توانمندی های دفاعی ایران را به عنوان تهدید برای سایر کشورها بویژه کشورهای منطقه معرفی کنند، تصریح کرد: این تجهیزات و تسلیحات پیشرفته که نمادی از خود اتکایی  و بومی بودن صنایع دفاعی ایران است، در خدمت صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه است و هیچ یک از کشورهای پیرامونی منطقه و جهان را تهدید نمی کند.

وی تاکید کرد: بمب قاصد و سایر موشک ها، فشنگ ها و مهمات ایرانی بر سر کسانی فرود خواهد آمد که بخواهند به این سرزمین مقدس ایران تعرض و حمله کنند.

نجار خاطر نشان کرد: ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح مقتدر و توانمند ایران با عمل به آیه شریفه " نه به کسی ستم می کند و نه زیر بار ستم و ذلت کسی خواهند رفت ، نه حمله خواهد نه حمله کسی را تحمل می کند"، مصمم است تا با استفاده از تجارب هشت سال دفاع مقدس با اقتدار کامل از حریم دین و میهن عزیز  خود دفاع کنند.

لینک جهت دیدن عکس های بیشتر:

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=541631

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=541616

http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8606040499

نظرات 1 + ارسال نظر
FNFA1342 شنبه 31 مرداد 1388 ساعت 05:46 ب.ظ

نیاز می باشد مطالب جدید درج گردد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد