مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

جنگ سرد در راه است

در واکنش به سپر موشکی آمریکا؛

روسیه طرح سایت‌های اتمی در بلاروس را بررسی می‌کند

خبرگزاری فارس: سفیر روسیه در مینسک از احتمال استقرار سایت‌های اتمی در بلاروس به منظور مقابله با سپر موشکی آمریکا در اروپای شرقی خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، "الکساندر سوریکوف"، سفیر روسیه در بلاروس، به خبرگزاری اینترفکس گفت که این طرح به سطح همبستگی سیاسی بین دو کشور بستگی دارد.
سوریکوف همچنین اظهار داشت: «این طرح به نظرات متخصصان، دیپلمات‌ها و ارتش بستگی دارد. من از سایت‌های مربوط به سلاح اتمی سخن می‌گویم.»
"الکساندر لوکاشنکو"، رئیس جمهور بلاروس، که مخالف سرسخت سیاست خارجی آمریکاست، بارها اتخاذ اقدامات تلافی‌جویانه برای مقابله با سپر موشکی را به کرملین پیشنهاد داده است.
وزیر خارجه بلاروس خاطر نشان کرد که این کشور میزبان برخی تأسیسات روس‌هاست اما مقامات مینسک و مسکو تاکنون درباره استقرار تأسیسات اتمی اظهار نظر نکرده بودند.
"ماریا وانشینا"، سخنگوی وزارت خارجه، گفت‌: «زمان تعیین می‌کند که آیا چنین بحثی واقعاً اتفاق می‌افتد یا خیر.»
"آناتولی لبدکو"، رهبر حزب مدنی متحد بلاروس، گفت: «فقط شخصیتی که می‌خواهد خودکشی سیاسی کند درباره استقرار تسلیحات اتمی گفتگو خواهد کرد زیرا اکثریت مردم بلاروس در پی مشکلات ناشی از حادثه چرنوبیل مخالف این اقدام هستند.»
روسیه طرح آمریکا برای استقرار سپر موشکی در لهستان و جمهوری چک را محکوم کرده و آن را تهدیدی برای موشک‌های خود در اروپا می‌داند.
واشنگتن ادعا می‌کند که این سپر به منظور محافظت کشورهای اروپایی از خطر حمله کشورهایی نظیر ایران و کره شمالی طراحی شده است اما مسکو آن را به منزله تهدیدی نسبت به خود می‌داند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد