مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

تعداد صندلی‌های ناوگان هوایی "هما" ‪ ۶۰‬درصد افزایش یافته است

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت:طی دو سال گذشته تعداد صندلی‌های ناوگان هوایی این شرکت با ‪ ۶۰‬درصد افزایش به حدود ‪ ۱۰‬هزار صندلی رسیده است.

"سعید حسامی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد صندلی، حدود هشت هزار و ‪ ۳۴۰‬صندلی مربوط به "هما" و بقیه مربوط به شرکت هواپیمایی "ایران ایرتور" می‌باشد.

وی، مجموع هواپیماهای هما و ایران ایرتور را حدود ‪ ۵۹‬فروند ذکر کرد و گفت: از این تعداد حدود ‪ ۱۱‬فروند هواپیما استیجاری و مابقی هواپیماهای تحت مالکیت این شرکت است.

حسامی این میزان افزایش در ناوگان هوایی هما در دو دهه اخیر را بی‌نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان شهریور ماه ‪ ۸۴‬شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مجموع دارای ‪ ۳۳‬فروند هواپیما بود که طی این سال‌ها به طور متوسط سالی ‪ ۱/۲‬فروند هواپیما و ‪ ۲۳۶‬صندلی به ناوگان هوایی هما اضافه شده است.

وی در ادامه افزود: این در حالی است که در دو سال اخیر حدود هشت فروند هواپیما یعنی به طور متوسط سالی چهار فروند و ‪ ۸۵۰‬صندلی به ناوگان هوایی هما اضافه شده که این در تاریخ هما بی‌نظیر است.

حسامی ادامه داد: حدود ‪ ۱۰‬میلیون مسافر سال گذشته توسط ناوگان هوایی هما جابجا شدند که نسبت به سال ‪ ۸۴‬حدود ‪ ۱۱‬درصد افزایش داشت .

مدیرعامل هما همچنین تعداد پروازهای این شرکت در سال گذشته را حدود ‪۷۰‬ هزار و ‪ ۵۳۴‬پرواز ذکر کرد و گفت: این میزان پروازها در مجموع قابل قیاس با سایر شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیست.

وی سپس در خصوص تعداد صندلی‌های ارایه شده به مسافران در سال گذشته گفت:
در سال ‪ ۸۵‬حدود ‪ ۱۱‬میلیون و ‪ ۳۵۶‬هزار صندلی به منظور جابه جایی مسافران عرضه شده که این میزان دو برابر رشد پیش بینی شده در برنامه چهارم بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد