مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

روزنامه اسرائیلی: روسیه در سوریه موشک‌های زمین به هوا مستقر کرده

یک روزنامه صهیونیستی ادعا کرد روسیه موشک‌های زمین به هوای بالستیک در سوریه مستقر می‌کند و مسکو اوضاع بلندی‌های جولان را بحرانی کرده است.
   
به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی معاریو در شماره امروز خود نوشت روسیه قصد دارد برای دفاع از پایگاه نظامی دریایی خود که برای کشتی‌هایش در بندر طرطوس می‌سازد، موشک‌های زمین به هوای بالستیک در سوریه مستقر کند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، در پی درج اطلاعاتی درباره نقش پشت پرده روسیه در تشدید بحران میان اسرائیل و سوریه، تل‌آویو از مسکو خواست دست از تحریکات بردارد.
 
معاریو همچنین به نقل از عاموس گلعاد رئیس بخش سیاسی امنیتی وزارت دفاع اسرائیل نوشت: «فعالیت پنهان روسیه عامل اصلی تشدید بحران نبوده اما تاثیر منفی بسیاری داشته است.»

این روزنامه صهیونیستی افزود: «بحران اسرائیل و سوریه در بلندی‌های جولان اخیرا تا حد زیادی کاهش یافته و مسئولان اسرائیلی معتقدند برخی محافل روسی سرگرم تشدید اوضاع در منطقه بودند تا در دمشق ایجاد نگرانی کنند و بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه را به مسکو نزدیک و مرتبط سازند و بدین ترتیب نفوذ روسیه را در منطقه که پس از فروپاشی شوروی به شکل زیادی کاهش یافته بود، افزایش دهند.»

به نوشته معاریو، برخی محافل در اسرائیل از این اقدام روسیه ابراز ناخرسندی کرده‌اند زیرا روس‌ها نه تنها اوضاع را در بلندی‌های جولان بحرانی کرده‌اند بلکه مقدار زیادی سلاح نیز به سوریه داده‌اند که بخشی از آن به دست حزب‌الله رسیده است و تل‌آویو از حضور مشاوران روس در سوریه نگران است.

نظر وبلاگ :گویی روس ها بعد از مدت ها خواب زمستانی بیدار شده اند و به دنبال نقش گمشده خود در تحولات جهان می گردند.اگرچه این روسیه دیگر توانایی رویارویی با جهان غرب را ندارد و غرق در مشکلات اقتصادی خود است اما با همکاری قدرت های جدید منطقه ای و جهانی مانند چین وهند در آسیا و سوریه در خاورمیانه و ونزوئلا و کوبا در آمریکای لاتین قصد دارد می خواهد شخصیت خود را بار دیگر در صحنه بین المللی بازسازی کند.اما یک سوال که شما دوستان و خوانندگان عزیز باید به آن جواب بدهید و آن این است که:

چرا روس ها برای رسیدن به هدف غایی خود که همان بازسازی قدرت گذشته خود در جهان است از ایران بعنوان یک شریک منطقه ای استفاده نمی کنند؟

نظرات 1 + ارسال نظر
مقیمی جمعه 15 بهمن 1389 ساعت 11:31 ب.ظ

چون دو طرف به شدت به هم بد بین هستند و بیشتر ایران که سابقه تاریخی ناخوشایندی از روسیه دارد چراکه اراضی زیادی از کشور مارا به یغما بردند و تجربه تاریخی نشان داده که روسیه تا موقعی در کنار ماست که منافعش ایجاب میکند و هر وقت از دشمن ما منفعت بیشتری ببرد به راحتی آب خوردن مواضعش را عوض خواهد کرد مانند همین قرارداد فروش موشکهای اس 300 که بر خلاف عرف تمامی قرارهای بین المللی زیر پا گذاشت. در این زمینه روسیه از آمریکا هم بدتر است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد