مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

آمریکا وعده داد، بمبها و موشکهای پیشرفته به ارتش لبنان ارسال کند

به گزارش ایرنا از بیروت، منابع خبری لبنان روز جمعه به نقل از برخی منابع سیاسی بدون ذکر نام آنان اعلام کردند، ژنرال "ویلیام فالن" فرمانده نظامی آمریکا در منطقه خاور میانه به فرماندهی ارتش لبنان وعده داده که در رسیدن بمبها و موشکهای بسیار پیشرفته که ارتش لبنان در هدف قرار دادن استحکامات سیمانی در اردوگاه نهرالبارد به آن نیاز دارد، تسهیلات ایجاد کند.

به گفته این منابع، پیش بینی می‌شود این کمکهای نظامی طی چند روز آینده به لبنان برسد.

فالن، چهارشنبه گذشته با "فواد سنیوره" نخست وزیر و "میشل سلیمان" ارتش لبنان دیدار کرد.

خرداد ماه گذشته آمریکا به بهانه کمک به دولت سنیوره برای مبارزه با به اصطلاح تروریسم و به ویژه با گروه سلفی فتح‌الاسلام ‪ ۱۰‬فروند هواپیما حامل سلاح و مهمات به لبنان منتقل کرد.

منابع نظامی از ارایه اطلاعات درباره نوع سلاح‌ها و مهمات خودداری و تنها اشاره کردند که رسیدن این کمک‌ها در چارچوب کمک نظامی آمریکا به لبنان و به درخواست دولت این کشور ارایه شده است.

با این حال برخی منابع خبری در لبنان می‌گویند ارتش لبنان متوجه شده است ذخایری که از آمریکا درخواست کرده و بر اساس فاکتورهای نقدی دریافت شده با فهرستهای درخواست شده مطابقت ندارد.

این منابع می‌افزایند مهمات ارسالی آمریکا سالها پیش ساخته شده ، قابل استفاده نیست و خطری برای نظامیان به شمار می‌رود.

این منابع همچنین گفته‌اند ارتش لبنان به‌کمک سوریه درباره ذخیره تانکها و توپخانه‌ها و همچنین حفظ و نگهداری تانکهای تی ‪ ۵۵‬و تی ‪ ۵۴‬از طریق متخصصان سوری و لوازم یدکی آن کشور روی آورده و این اقدام‌ها با اطلاع هیات وزیران و فواد سنیوره انجام شده است.

به گفته‌ی " الیاس المر " وزیر دفاع لبنان تجهیزات ارسالی از سوی آمریکا نخستین مرحله از کمک‌های نظامی آن کشور به لبنان است و تا سه سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

لبنان طی سال ‪ ۲۰۰۷‬کمک ‪ ۲۷۰‬میلیون دلاری از آمریکا دریافت خواهد کرد که شامل آموزش، مهمات و تجهیزات خواهد بود.

در همین پیوند، درگیری میان ارتش لبنان و گروه فتح‌الاسلام که از سی‌ام اردیبهشت ماه در اردوگاه پناهندگان فلسطینی "نهرالبارد" آغاز شده، دیشب و امروز نیز ادامه یافت.

در درگیری پنج شنبه شب میان دو طرف، دو نظامی لبنانی کشته شدند و به این ترتیب شمار نظامیان لبنانی که در این درگیری جان خود را از دست داده‌اند، به ‪ ۱۵۰‬نفر رسید.

نظر وبلاگ:خیلی ساده انگاری اندیشیدن است که باور کنیم این اسلحه ها برای کمک به ارتش لبنان و برای مقابله با نیرو های فتح الاسلام بکار برود.زیرا این نیرو ساخته سازمان اطلاعات و امنیت عربستان و همکاری سازمان های جاسوسی آمریکا ایجاد شده تا بهانه ای باشد برای انتقال نیرو و تجهیزات نظامی به لبنان برای مقابله با حزب الله لبنان.خیلی جالب است تا بحال دقت کرده اید هر زمان که آمریکا چشم طمعه به کشوری را دارد بصورت ناگهانی یک گروه مسلمان رادیکال در آن منطقه بوجود می آید .آیا تا بحال در مورد آن فکر کرده اید؟

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 7 مهر 1386 ساعت 02:13 ب.ظ

خیلی احمق هستی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد