مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

افزایش 1700 صندلی به ناوگان هما طی 8 ماه گذشته

 

خبرگزاری فارس: مدیر عامل ایران‌ایر گفت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی طی 8 ماه گذشته توانست علیرغم اعمال تحریمهای شدید توسط آمریکا، 1700 صندلی به ناوگان خود اضافه کند و این آغاز حرکت هما برای توسعه ناوگان است.

سعید حسامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اعمال تحریمهای شدید بر صنعت هوایی کشور توسط دولت آمریکا، اظهار داشت: با این وجود ایران‌ایر به نحوی عمل کرد که توانست تنها در مدت هشت ماه یک هزار و 700 صندلی به ناوگان خود اضافه کند.
وی در باره علت عدم اطلاع‌رسانی به مردم در زمان ورود هواپیماها، افزود: در صورت اطلاع رسانی از جزئیات تصمیم ایران برای خرید هواپیما مشکلات طی پروسه خرید بسیار بیشتر می‌شد.
مدیر عامل ایران‌ایر تعداد هواپیماهای خریداری شده در این مدت را 8 فروند عنوان کرد و افزود: این هواپیماها همگی از انواع معتبر و با کیفیتهای بالا خریداری شده‌اند.
وی با بیان اینکه دولت آمریکا بر خلاف اعلام قبلی هنوز هیچ اقدامی در جهت لغو تحریمهای هوایی علیه ایران انجام نداده است، تصریح کرد: شرکت هما راه خود را پیدا کرده و به هیچ وجه منتظر آمریکا نمی‌ماند.
حسامی خاطرنشان کرد: این حرکت جدی که از چندی پیش در ایران‌ایر به منظور تجهیز ناوگان آغاز شده و اخبار آن هم‌اکنون منتشر می‌شود، آغاز حرکت هما برای توسعه ناوگان است و به مردم این وعده را می‌دهیم که حداکثر تا پایان سال با اضافه شدن هواپیماهای بیشتر، مسافران پروازهای داخلی شرکت هما با هیچ مشکلی مواجه نخواهند بود.
به گفته مدیر عامل ایران‌ایر این شرکت 6 هزار صندلی در شهریور 84 داشت که این تعداد با رشدی بیسابقه نسبت به سالهای پس از انقلاب هم‌اکنون به 10 هزار صندلی رسیده است.
وی با اشاره به سفر اخیر هیات ایرانی به مسکو، امضای قرارداد نهایی خرید 5 فروند هواپیمای توپولوف 204 توسط ایران از روسیه را یادآور شد و گفت: این تنها یکی از اقداماتی است که شرکت هما به صورت واضح و شفاف در جهت اضافه کردن ناوگان خود انجام می‌دهد.
حسامی در ادامه خاطرنشان کرد: این شرکت در راستای استفاده از توان داخلی به منظور توسعه ناوگان، اقدام به خرید 10 فروند هواپیمای ایران 140 کرده است که پس از برطرف شدن مشکلات جزئی که در این هواپیما وجود دارد، به زودی شاهد پرواز آنها در آسمان کشور خواهیم بود.
وی افزود: ایران‌ایر در سال گذشته تنها با داشتن حدود 42 فروند هواپیما موفق به جابجایی 10 میلیون مسافر شد در حالیکه شرکت آلیتالیا با حدود 145 فروند هواپیما تنها 20 میلیون مسافر را جابجا کرد.
حسامی تصریح کرد: در صورت برداشته شدن کامل تحریمها البته ایران‌ایر قادر به تجهیز و توسعه ناوگان خود با سرعت بیشتری خواهد شد که این امر به طور قطع هما را در بین برترین شرکتهای هواپیمایی دنیا جای خواهد داد.
مدیر عامل ایران‌ایر در ادامه با اشاره به فعالیتهای این شرکت در جهت تعمیر و اورهال هواپیماهای موجود، گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی به منظور نگه داشتن هواپیماهای خود در ضمن رعایت اصول کامل ایمنی و استانداردهای بین‌المللی، توانمندیهای بسیار زیادی برای انجام تعمیرات اساسی بر روی انواع هواپیما کسب کرده است که در نتیجه همین اقدامات یکی از سه فروند بوئینگ 747 که در حال تعمیرات اساسی بودند به زودی وارد خط خواهد شد.
وی تاکید کرد: ایران‌ایر با به عضویت درآمدن در کمیته ایمنی اتحادیه اروپا و اخذ گواهینامه پارت 145 موظف به رعایت اصول کامل ایمنی بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا است و این امر بارها در بازدیدهای کارشناسان اروپایی از هواپیماهای شرکت هما به اثبات رسیده است.
حسامی با بیان اینکه شرکت هما در سال 84 معادل 42 میلیارد تومان ضرردهی داشت، این میزان را در سال 85، 22 میلیارد تومان ذکر و اظهار امیدواری کرد: با ورود شرکت به مرحله سوددهی در آینده‌ای نزدیک، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به بخش خصوصی واگذار شود.
وی اظهار داشت: خصوصی‌سازی این شرکت هم‌اکنون در هیات واگذاری به تصویب رسیده و در حال طی مراحل قانونی برای طرح در هیات دولت است که در صورت تصویب توسط هیات وزیران این شرکت قادر به فعالیت بر اساس قانون تجارت و بستر سازی برای خصوصی‌سازی کامل خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد