مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

شرکت صنایع هوایی ایران فروخته شد

 




شرکت صنایع هوایی ایران وابسته به سازمان گسترش و نوسازی در اواخر خردادماه سال جاری به یکی از سرمایه گذاران ایرانی مقیم دبی واگذار شد.


یک مقام آگاه در گفت وگو با خبرنگار اعتماد ملی با بیان این مطلب افزود: در اواخر خردادماه سال جاری، بنابه دلایلی نامعلوم، شرکت صنایع هوایی ایران وابسته به سازمان گسترش و نوسازی با انعقاد قراردادی در حدود 7 میلیارد و 600 میلیون تومان به یک فرد ایرانی که گفته می شود یکی از ایرانیان سرمایه گذار مقیم دبی است، فروخته شد. در حالی که تاکنون 90 درصد مبلغ این قرارداد پرداخت شده اما گفته می شود از ادامه فعالیت تمامی کارکنان قراردادی (8 تا 10 نفر) و رسمی (7 نفر) این شرکت جلوگیری شده است.


به گفته این مقام آگاه، در این شرکت تولید هواپیماهای سبک و سمپاشی تا چند سال گذشته در حال انجام بود اما به دلیل عدم هماهنگی سازمان هایی نظیر سازمان هواپیمایی کشوری و تشدید بحران تحریم هوایی علیه ایران خط تولید این هواپیماها دچار وقفه شد. این در حالی است که اخیرا قرار بود تعدادی بالگرد از کشور فرانسه توسط این شرکت خریداری شود که با فروش و واگذاری آن شرکت، خرید بالگردهای فرانسوی نیز متوقف شد.


این مقام آگاه در ادامه می افزاید: فرودگاه آزادی واقع در نظرآباد در نزدیکی آبیک قزوین به عنوان تنها صنعت غیرنظامی حمل و نقل هوایی کشور که در زمره اموال این شرکت به شمار می رود، توسط شخصی سرمایه گذار خریداری شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد