مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

اهتمام جدی شهردار برای تجهیز آتش‌نشانی پایتخت به بالگرد

معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت:آتش نشانی تهران با توجه به ویژگی های پایتخت و به منظور ارتقای خدمات و فعالیت ها حداقل 4 بالگرد مدرن با ویژگی های خاص آتش نشانی احتیاج دارد که باید به تدریج به امکانات موجود افزوده گردد.


 محمد بیات خاطر نشان کرد: شهر تهران به عنوان پایتخت و پرجمعیت ترین شهر کشور هر لحظه ممکن است با حوادث و یا بحران روبرو شود و از این رو باید امکانات لازم جهت مقابله با آنها و حفظ امنیت بیشتر شهروندان را هرچه زودتر فراهم کرد.  


وی یادآور شد: بحث خرید بالگرد به شکل جدی از سوی شهردار تهران پیگیری می شود تا بالگردهایی با کیفیت بالا و با قابلیت  پرواز در سطح شهر و در هر نوع شرایط آب و هوایی در عملیات های مختلف آتش نشانی نظیر اطفای حریق، امداد و نجات، انتقال نیرو و... به کار گرفته شوند.


معاون عملیات آتش نشانی تهران تصریح کرد: در بسیاری از ساختمان های بلند مرتبه امکان انجام عملیات از طریق نردبان وجود ندارد و با توجه به تعدد این نوع ساختمان ها و هم چنین ترافیک و شلوغی تهران، نیاز به بالگرد در عملیات های آتش نشانی بیش از پیش احساس می شود.


 وی افزود: هلی کوپتر در آتش نشانی کاربرد زیادی دارد از جمله بحث فرماندهی درحوادث وسیع و یا حریق های  گسترده که امکان کنترل  دقیق از روی زمین وجود ندارد در صورتی که با این وسیله می توان از وسعت حریق، نحوه گسترش آن، بازدید از زوایای مختلف و راهنمایی پرسنل در پایین برای مهار بهتر آتش استفاده کرد


محمد بیات یادآور شد: در حال حاضر از بالگردهای استیجاری استفاده می کنیم واز آنجا که این هلکوپترها دارای تکنولوژی بالایی هستند، هزینه نگهداری آنها نیز بسیار زیاد است و باید در ابتدا از یک و یا دو هلی کوپتر شروع کرده و به تدریج تعداد آنها را با توجه به نیاز افزایش داد.


www.mehrnews.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد