مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ژنرال روس: رادار "قبله" توان کنترل موشکها در مسیر جنوبی را دارد

کارشناسان روسیه و آمریکا روز سه‌شنبه آینده ضمن بازدید از ایستگاه رادار "قبله" در جمهوری آذربایجان، امکان استفاده از این رادار برای کنترل پرتاب موشک از مناطق جنوبی را بررسی خواهند کرد.

ژنرال "آلکساندر یاکوشین" معاون ستاد نیروهای فضایی روسیه روز شنبه به خبرنگاران گفت: نمایندگان جمهوری آذربایجان نیز دراین برنامه شرکت دارند.

به گزارش ریانووستی، "یاکوشین" افزود: در سه ماه اخیر جلسات هماهنگی متعددی بین دو طرف تشکیل شده و پیشنهادات مختلف مورد بررسی قرار گرفت و از روز ‪ ۱۸‬سپتامبر وارد مرحله عملی خواهیم شد.

این مقام نظامی روسیه، هدف اصلی بازدید از رادار "قبله" را "متقاعد کردن نمایندگان آمریکا و نمایش واقعی توان این رادار برای استفاده مشترک در مشاهده و کنترل پرتاب موشک از سوی ایران" عنوان کرد.

وی با اشاره به "فراهم شدن امکان منحصر به فرد بازدید از ایستگاه رادار قبله" گفت: ما نشان می‌دهیم که این رادار توان کنترل مسیر جنوبی را بطور کامل دارد.

گفتنی است واشنگتن به بهانه واهی تهدید موشکی ایران برای کشورهای اروپایی تصمیم به استقرار سامانه پدافند موشکی خود شامل یک ایستگاه رادار و ده موشک رهگیر در کشورهای چک و لهستان گرفته است.

مسکو، استقرار این سامانه دفاع موشکی راهبردی در مجاورت مرزهای روسیه را تهدید جدی امنیت خود دانسته و مقامهای روس از هدف‌گیری واحدهای سامانه مذکور در صورت استقرار سخن گفته‌اند.

"ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه در ماهای اخیر در چند مورد ازجمله در حاشیه اجلاس سران هشت کشور صنعتی در شهر"هلیگندام" آلمان و در دیدار با رییس جمهوری آمریکا خواستار استفاده مشترک روسیه و آمریکا از ایستگاه رادار قبله آذربایجان که دراجاره روسیه است و ایستگاه راداری در جنوب روسیه به عنوان گزینه جایگزین استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپای شرقی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد