مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

سانحه هوایی تایلند و مسافران ایرانی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند از بستری شدن شش نفر از مجروحان ایرانی سانحه هوایی روز یکشنبه در جنوب این کشور در بیمارستان جزیره پوکت خبر داد. محسن پاک آیین ، حال عمومی این افراد را که اعضای دو خانواده ایرانی هستند رضایت بخش اعلام کرد.


وی افزود: به دلیل دوری مسافت بین پوکت و بانکوک که بیش از ۷۰۰کیلومتر فاصله دارد،امکان حضور نمایندگان سفارت ایران در محل تاکنون میسر نشده، اما تمهیداتی برای رسیدگی به وضع آنان تدارک دیده شده است.


سفیر جمهوری اسلامی ایران درتایلند اضافه کرد: باتوجه به این که برخی مدارک شناسایی مسافران ایرانی در این سانحه از بین رفته، لذا سفارت ایران تمام مساعی خود را برای حمایت از آنان معطوف خواهد کرد.


به گفته پاک آیین، به همین منظور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران به منظور رسیدگی به امور درمانی و اعزام مسافران ایرانی هواپیمای سانحه دیده عازم پوکت شده است.


وی شش مجروح ایرانی بستری شده در بیمارستان پوکت تایلند را پرویز هاشمی، مدیا هاشمی، مهسا فتوره چی، عباس کیانی موحد، مهرانا کیانی موحد و مریم میرطاهری معرفی کرد.


از سوی دیگر برخی اخبار تایید نشده از حضور ۱۹ایرانی درمیان مسافران هواپیمای سانحه دیده تایلندی در فرودگاه جزیره پوکت تایلند حکایت می‌کند.


گفتنی است، انحراف یک فروند هواپیمای مسافربری هنگام فرود در فرودگاه جزیره پوکت تایلند، دست کم ۶۱کشته و شماری مجروح بر جای گذاشت.


این سانحه در ساعت  ۱۵و  ۴۰دقیقه روز یکشنبه (به وقت محلی) و در حالی که یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط داخلی وان- تو- گو تایلند در حال فرود در فرودگاه جزیره پوکت واقع در جنوب این کشور بود، اتفاق افتاد.


چیساک آنگسوان مدیرکل امور حمل و نقل تایلند نیز با تایید شمار قربانیان این هواپیما، گفت: این هواپیما، فرودگاه دون موانگ بانکوک پایتخت تایلند را در ساعت۱۴و ۳۰دقیقه به مقصد جزیره پوکت ترک کرد اما به دلیل بدی هوا، نبود دید کافی و لغزنده بودن سطح باند فرودگاه کنترل آن از دست خلبان خارج شد و با درختان کنار باند بشدت برخورد کرد.


بر اساس گزارش‌های رسیده هنوز شمار دقیق کشته‌شدگان و مجروحان هواپیمای مسافربری تایلند در فرودگاه پوکت روشن نشده و احتمال می‌رود بر تعداد کشته‌شدگان این سانحه افزوده شود.


جزیره تفریحی پوکت واقع در ۷۰۰کیلومتری جنوب بانکوک پایتخت تایلند از جمله مهم‌ترین مراکز تفریحی- گردشگری تایلند به ویژه در جذب گردشگران خارجی به شمار می‌آید.


www.irna.ir


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد