مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مصاحبه مطبوعاتی فرمانده نیروی هوایی

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که این نیرو در رژه 31 شهریور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با تجهیزات ساخت داخل شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ خلبان احمد میقانی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در نشست خبری یادواره "حماسه جاوید"  اظهار داشت: نیروی هوایی در هوا امسال با هواپیماهای ملخ دار مقدماتی، جت یک سکانه، جت دو سکانه، هواپیماهای ایران 140 و هلی کوپترهای ساخت سپاه به انجام رژه خواهد پرداخت.

وی افزود: دررژه زمینی نیز امسال نیروی هوایی از تجهیزات بومی و کاملا داخلی استفاده خواهد کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره میزان آمادگی دفاعی این نیرو برای مقابله با تهدیدات دشمن و توان دفاعی آن اظهار داشت: دکترین رزمی ما بر اساس دفاع از دستاوردهای نظام و جمهوری اسلامی ایران است، لذا آماده هر گونه مقابله با تهدیدات ناهم طراز دشمن هستیم.

وی افزود: نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر از بهترین آمادگی برای مقابله با تهدیدات دشمن طی 30 سال گذشته برخوردار است.

امیرمیقانی با اشاره به پیشرفت های نیروی هوایی طی 30 سال گذشته به خصوص در خوداتکایی و عدم وابستگی به تولید تجهیزات نظامی، تصریح کرد: هواپیماهای ما مربوط به 30 سال پیش بود، اما در زمینه تجهیز نیروی هوایی ما حتی هواپیماهای مربوط به گذشته را از لحاظ جنگ الکترونیک، بمب ها و موشک ها نیز تجهیز کردیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص ساخت بمب قاصد نیزاظهار داشت: این بمب توسط نیروی هوایی ارتش ساخته شد و سپس برای تولید انبوه به صنایع دفاعی انتقال یافت اما در حال حاضر نیروی هوایی به دنبال ساخت مدلهای پیشرفته تری از این بمب است و تا کنون توانسته نوع دوم را ساخته و تحقیقات مدل سوم آن را آغاز کند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص ساخت جنگنده آذرخش نیز تصریح کرد: چند فروند از این هواپیما در نیروی هوایی ساخته شد و سپس به دلیل عدم وجود امکانات کافی برای تولید انبوه آن، تکنولوژی ساخت این هواپیما به هسا اصفهان انتقال یافت.

وی با بیان اینکه  دشمن از ایمان بالا و پایبندی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران به کشورشان و دستاوردهای آن بسیار وحشت دارد اظهار داشت: هم اکنون قویترین، پایبندترین و ارزشی ترین نیروها در نظام جمهوری اسلامی ایران مشغول به خدمت هستند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اعلام کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بالاترین توان نظامی و دفاعی آماده مقابله با تهدیدات دشمن است و اگر خدای ناکرده با حمله ای از سوی دشمن مواجه شویم، دشمنان را به شدت زمین گیر و از عمل خود پشیمان خواهیم کرد.

وی در تشریح پیام خود به عنوان فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه در خصوص دستاوردهای نظامی کشور، اظهار داشت: کشورهای منطقه بدانند دکترین دفاعی ما تنها در راستای دکترین پدافندی است، لذا هیچ گونه مشکلی برای آنها از جانب ایران به وجود نخواهد آمد چرا که همه ما مسلمان و برادر هستیم.

امیر میقانی تصریح کرد: دستیابی ایران به سلاح های نظامی پیشرفته تنها برای مقابله با دشمنان اسلام است، لذا اگر ایران در عرصه دفاعی تقویت شود، ثبات و امنیت را برای منطقه به وجود خواهد آورد.

وی در خصوص چگونگی تحت پوشش قرار دادن نقاط هوایی کشور از طریق رادار ملی گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران تمامی رادارهایی که در کشور استفاده می شد ساخت خارج بود، اما با اقدامات گسترده ای پس از جنگ توسط متخصصان داخلی به عمل آمد، چند سال پیش ایران موفق به ساخت رادار ملی شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: در حال حاضربخش اعظمی از نقاط هوایی کشورتوسط رادار ملی تحت پوشش قرار گرفته و ازطریق آن در دسترس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی انجام عملیات پرواز 140 فروند هواپیمای نظامی جمهوری اسلامی ایران در آسمان عراق در روز یکم فروردین ماه سال 1359 ، این عملیات را بزرگترین و گسترده ترین پرواز جمعی تا آن زمان دانست که یک رکورد محسوب می شود.

امیر میقانی در خصوص شکل گیری این عملیات اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منافع دشمن در منطقه با چالش جدی مواجه شد وایران که اصلی ترین حافظ منافع غرب تا قبل از انقلاب محسوب می شد با پیروزی بر رژیم ستم شاهی به عنوان اصلی ترین مخالف آنها درجهان به شمار آمد.

وی خاطر نشان کرد: دشمن برای بازیابی موقعیت خود در منطقه توطئه های زیادی را پس از انقلاب علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داد که تقسیم استانهای کشور، ترور شخصیت ها و حمله نظامی از جمله آن بود، که تمامی این توطئه ها با هوشیاری امام راحل (ره)،  مردم و مسئولان نظام برطرف شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش به آمادگی این نیرو قبل از حمله عراق به ایران اشاره کرد و گفت: در خرداد ماه سال 59 شورای عالی دفاعی کشور طرحی را برای مقابله با حمله نظامی به ایران آماده کرد و نیروی هوایی نیز متناسب با آن طرح البرز را تهیه و طی آن اهداف جدیدی را برای کشور درزمینه دفاعی متصور شد.

وی یادآوری کرد: تمامی برنامه های نیروی هوایی قبل از آغاز جنگ با عراق آماده شده بود و این نیرو در آن زمان در آمادگی کامل به سر می برد، به طوریکه حتی نام خلبان ها، محل پرواز و هواپیما نیزدراختیارما بود.

امیر میقانی به حمله نظامی عراق در 31 شهریور ماه سال 59 به ایران اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه هدف استراتژی و دکترین دفاعی کشور ما انجام عملیات پیش دستانه نیست و در آن زمان هم نبود، پس از حمله عراق به کشور که هدف اصلی آن از بین بردن نیروی هوایی بود، تنها با گذشت دو ساعت، طی یک عملیات برنامه ریزی شده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران چندین منطقه استراتژیک در عراق را بمباران کرد.

وی ادامه داد: با توجه به ادعای مسئولان رژیم بعث و شخص صدام که می گفتند نیروی هوایی ایران از بین رفته است، با گذشت کمتر از 20 ساعت از حمله عراق به ایران، 140 فروند هواپیمای نیروی هوایی ضربه سختی را به مناطق استراتژیک عراق وارد آوردند و موفق شدند که بالای 50 درصد از توان هوایی عراق را در این حمله از بین ببرند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش به نقش این نیرو در آغاز و پایان جنگ تحمیلی علیه ایران اشاره کرد و گفت: آغاز جنگ ایران با رویکرد مناسب نیروی هوایی در پرواز 140 فروند هواپیما در خاک عراق و نمایش یک قدرت نظامی در خور نام ایران آغاز و پایان آن نیز با از بین بردن تجهیزات دفاعی عراق در عملیات مرصاد توسط نیروی هوایی نیز انجام شد.

همچنین در این نشست خبری، حجت الاسلام محمد جعفر روحی، دبیر یادواره حماسه جاوید 140، گزارشی از چگونگی برگزاری این همایش ارائه کرد و اظهار داشت: حماسه سازان این حماسه بزرگ در اول مهر ماه سال جاری مورد تقدیرنیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار خواهند گرفت تا بدانند همیشه به عنوان الگوی پاسداری و مقاومت در قلب دل ملت ایران جای دارند.

وی افزود: آن چیزی که باعث شد این بزرگان چنین حماسه بزرگی را خلق کنند ابزاری نبود که در اختیار داشتند بلکه غیرت، مردانگی، شجاعت، تخصص، تعهد و ایمان آنها بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد