مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

اخبار کوتاه

جنگنده‌های اسراییلی برای دومین بار به سوی مرز سوریه پرواز کردند

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه وبرای دومین بار طی چند روز گذشته به سوی مرزهای مشترک با سوریه پرواز کردند.

به گزارش ایرنا از بیروت به نقل از منابع خبری فلسطین، پرواز جنگندهای اسراییلی به سوی بلندی‌های اشغالی جولان در مرز سوریه به دنبال آن صورت گرفت که یک جنگنده سوری در نزدیک مرز سوریه با اسراییل از صفحه رادارهای نظامی رژیم صهیونیستی محو شد.

جنگنده‌های اسراییلی پیشتر و به دنبال یک هشدار بی‌اساس عازم مرزهای مشترک با سوریه شده بودند.

 

رییس‌جمهور از هواپیماهای نظامی صاعقه و آذرخش بازدید کرد

رییس‌جمهور صبح روز یکشنبه پس از نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی 87 – 86 با حضور در یک پایگاه شکاری در تهران از چند فروند هواپیمای نظامی صاعقه و آذرخش بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران, تمامی مراحل ساخت این هواپیماها توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

رییس‌جمهور پس از این بازدید تهران را به قصد نیویورک ترک کرد.

 

پرواز هم‌زمان 200 هواپیما هنوز هم در توان بسیاری کشورها نیست

معاون عملیات نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه پرواز هم‌زمان 200 هواپیما در عملیات «کمان 99» هنوز هم در توان بسیاری کشورها نیست، تاکید کرد: امروز توان نیروی هوایی ارتش فراتر از این است.   
 
امیر خلبان محمد علوی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس با اشاره به سالروز عملیات غرورآفرین "کمان 99" گفت: پرواز 140 فروند هواپیمای شکاری و بمب افکن درست بعد از گذشت یک روز از شروع جنگ، نشان می‌داد توان دفاعی و فرماندهی نیروها در آن دوران چقدر بالا بود.
 
وی با بیان اینکه حمله 140 فروند هواپیما در آن واحد، در آن دوران بی‌سابقه بود و اکنون نیز کشورهای معدودی این توانایی بالا را دارند، گفت: در روز اول مهرماه، هواپیماهای جنگی ایران شامل انواع اف 4 و 5 با پشتیبانی اف 14 در این ماموریت شرکت داشتند و از پایگاه‌هایی چون تبریز، همدان، دزفول و بوشهر به پرواز درآمده و اهداف متعددی در عمق استراتژیک عراق که حائز اهمیت بود را مورد هدف قرار دادند که تمام اهداف با موفقیت مورد اصابت قرار گرفت.

علوی اضافه کرد: در این حمله مهم پایگاه‌هایی مثل الرشید، طوس و پایگاه‌های غربی تا عمق 200 کیلومتر مورد اصابت قرار گرفت و ایران با از دست ندادن حتی یک فروند هواپیمای خود در خاک دشمن، برتری هوایی خود را نشان داد که همین موضوع باعث شد بسیاری تصمیم‌گیری‌ها بعد از این حمله عوض شود و رویای متلاشی کردن ارتش ایران، به کابوس حملات ما در طول 8 سال دفاع مقدس برای عراق تبدیل شود.
 
معاون عملیات نیروی هوایی ارتش در پایان با تاکید بر اینکه اکنون نیز همان توان مدیریتی و فرماندهی در نیروی هوایی ارتش موجود و حتی ارتقاء یافته است، گفت: اینکه ایران توانسته جنگنده‌های ساخت خود را عملیاتی کند افتخاری برای خلبانان و مسئولان نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی ارتش محسوب می‌شود.

 

تولید انبوه‌ هواپیماهای‌ بدون‌ سرنشین‌ ضد رادار در کشور ‌

تلاش‌ نیروهای‌ مسلح‌ و صنایع دفاعی‌ کشور‌ تولید انبوه‌ دو‌ نوع‌ هواپیمای‌ بدون‌ خلبان‌ ضد رادار ‌پهپاد‌ اغاز شد‌.

به‌ گزارش‌ خبرنگار واحد مرکزی‌ خبر‌ از این‌ هواپیماهای‌ بدون‌ خلبان‌‌ که‌ از راه‌ دور کنترل‌ می‌ شوند در عملیات‌ شناسایی‌‌ عکسبرداری‌ و انتقال‌ تصاویر از روی‌ هدف‌‌ انتقال‌ سر جنگی‌ و اصابت‌ به‌ هدف‌ استفاده‌ می‌ شود و به‌ عنوان‌ ایستگاه‌ رله‌ مخابراتی‌ نیز عمل‌ می‌ کنند‌.

هواپیماهای‌ بدون‌ خلبان‌ هدایت‌ پذیر ایرانی‌ به‌ تناسب‌ ماموریتی‌ که‌ برای‌ انان‌ تعریف‌ شده‌ است‌‌ طراحی‌ شده‌ اند و بردهای‌ متفاوتی‌ دارند‌.

بیشترین‌ مسافت‌ پروازی‌ هواپیماهای‌ بدون‌ سرنشین‌ ایرانی‌ را هواپیماهایی‌ دارند که‌ در ماموریت‌ های‌ حمل‌ سرجنگی‌ و یا عکسبرداری‌ و شناسایی‌ مواضع دشمن‌ به‌ کار گرفته‌ می‌ شوند‌.

صنایع دفاعی‌ به‌ همراه‌ واحدهای‌ خودکفایی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ به‌ مناسبت‌ هفته‌ دفاع‌ مقدس‌ و برای‌ نخستین‌ بار در پرواز هواپیماهای‌ بدون‌ سرنشین‌ در جهان‌‌ رژه‌ این‌ هواپیماها را با موفقیت‌ برگزار کردند‌.

طراحی‌ و تولید این‌ نوع‌ هواپیماهای‌ بدون‌ سرنشین‌ ضد رادار از سالها قبل‌ در صنایع دفاعی‌ سپاه‌ و ارتش‌ اغاز شده‌ بود و با پرواز جمعی‌ چندین‌ فروند از انها در رژه‌ هفته‌ دفاع‌ مقدس‌ ‌ توانائی‌ کشور در تولید این‌ گونه‌ هواپیماها به‌ نمایش‌ در امد.

نظرات 1 + ارسال نظر
شاهین جمعه 27 مهر 1386 ساعت 02:34 ب.ظ http://www.f22.mihanblog.com

سلام وبلاگ قشنگی دارید
مطلابتون خیلی جالب بود
اگر وقت کردید به وبلاگ من هم سری بزنید
-
-
-
-
-
گاهی به آسمان نگاه کن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد