مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

درد دل های یک مدیر هوایی

می‌توانستیم از فرصت‌های بسیاری که در گذشته داشتیم برای خرید و اجاره هواپیما استفاده کنیم اما بسیاری از این فرصت‌ها را از دست دادیم.

مهدی صادقی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اضافه کرد: تا تحریم‌ها به روال گذشته وجود دارد، امکان خرید هواپیمای نو غربی مانند ایرباس و بوئینگ وجود نخواهد داشت. در خرید هواپیماهای دست دوم غربی باید انواعی را انتخاب کنیم که با توجه به تحریم، امکان ساپورت بعدی آنها وجود داشته و برای نگهداری و تامین قطعات دچار مشکل نشویم.

وی معتقد است: برخی از هواپیماهایی که تحت تحریم‌اند را وارد کرده‌ایم اما بعد از مدتی به دلیل آنکه ساپورت بعدی آنها با مشکل مواجه شده زمین گیر شده‌اند.

مدیرعامل ایران ایرتور گفت: برای خرید هواپیما موانع اداری و اجرایی وجود داشته و گیرکار در مکانیسم اداری است. باید بین سازمان‌های مرتبط با موضوع، هماهنگی ایجاد شود.

وی افزود: موانع خرید هواپیما باید برطرف شود و در این عرصه باید به سرعت تصمیم گیری و اقدام کرد.

مدیرعامل ایران ایرتور درباره وجود مافیای خرید هواپیما، اظهار کرد: در عرصه خرید هواپیما، افرادی مراجعه می‌کنند که تنها به دنبال رابطه هستند اما شرکت‌هایی که تجربه دارند، دچار این رابطه‌ها نمی‌شوند.

صادقی تاکید کرد: رابطه غیرمنطقی را باید پس زد این روش که مرکزی ایجاد شود برای خرید هواپیما و دیگران برای ایرلاین‌ها تصمیم‌گیری کنند، رد شده است.

وی در پایان اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی برای آنکه وضعیت بهینه اقتصادی داشته باشند باید هواپیماهایی را بخرند که برگشت سرمایه منطقی داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد