مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

به نازید به دفاعی که در مقابل ابر قدرت ها داشتید و نه فقط عراق

اعتراف یک خلبان آمریکایی به مشارکت در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران

مامور سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) با تاکید بر اینکه "سلطان هاشم" وزیر دفاع رژیم صدام مامور این سازمان بوده است به مشارکت خود در جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه جمهوری اسلامی ایران و بمباران مواضع رزمندگان اسلام اعتراف کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو سوا، "ریک فرانکونا" سرهنگ خلبان آمریکایی به مشارکت خود در جنگ هشت ساله تحمیلی رژیم سابق عراق بر ضد جمهوری اسلامی ایران و جمع آوری دلایل ومدارکی دال بر استفاده ارتش بعثی سابق از سلاحهای شیمیایی برضد رزمندگان ایرانی اعتراف کرد.

"ریک فرانکونا" در گفتگو با شبکه ان بی سی آمریکا برای اولین بار از نقش خود در جذب فرماندهان نظامی ارتش سابق عراق در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) برای کودتا علیه صدام دیکتاتور معدوم عراق درسال 1996 میلادی در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون سخن گفت.

فرانکونا در آن زمان، سرهنگ دو خلبان در نیروی هوایی آمریکا و یکی از عناصرتیم "سیا" بود که برای کودتای نظامی از طریق همکاری با برخی از فرماندهان ارتش عراق از جمله سلطان هاشم احمد وزیر دفاع اسبق عراق برنامه ریزی می کرد.

وی به خاطر کشتار کردها در پرونده انفال به اعدام محکوم شد و قرار است پس از تعطیلات عید سعید فطر در عراق اعدام شود، در صورتی که بر اساس گزارش ان بی سی، آمریکاییها برای جلوگیری از اجرای این حکم تلاش نکنند.

فرانکونا به سبب تسلط به زبان عربی و فعالیت به عنوان وابسته نظامی آمریکا در بغداد در آخرین سالهای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به عنوان فردی ایده آل، برای این ماموریت ( کودتای علیه رژیم صدام) انتخاب شد.

فرانکونا به عنوان افسر سیا، به عنوان رابط دفتر این سازمان در عراق فعالیت می کرد و بارها به جبهه های جنگ بر ضد ایران برای نظارت بر روند عملیات هجومی رفت و حتی خودش چندین بار با نیروی هوایی عراق، حملات هوایی را علیه ایران انجام داد.

بر اساس این گزارش افشاگرانه، فرانکونا همان کسی است که شخصا افسران سازمان اطلاعات عراق را از تصاویر ماهواره های آمریکایی و نبردهای انجام شده میان ارتش های عراق و ایران (مواضع رزمندگان ایرانی) آگاه کرد و وی همچنین اولین کسی بود که به جمع آوری مدارک درباره اقدام وحشیانه و غیر انسانی ارتش بعثی سابق در بمباران مواضع رزمندگان ایرانی با مواد شیمایی از جمله گاز اعصاب در سال 1988 میلادی اقدام کرد.

فرانکونا در گفتگوی خود با این شبکه آمریکایی گفته است : بخشی از کار وی ( ماموریت کودتای نظامی علیه رژیم بعثی سابق) ایجاب می کرد که با حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق و جلال طالبانی رئیس آن همکاری داشته باشد که طالبانی در یکی از این نشستها گفت که موفق شده است با برخی از شخصیتهای داخل رژیم سابق عراق تماس برقرار کند که یکی از این شخصیتها سلطان هاشم وزیر دفاع وقت بود.

فرانکونا می گوید که در یکی از نشستهای خود با جلال طالبانی، برای وی فاش کرد که با یک فرد مهم در داخل رژیم صدام تماس گرفته و این فرد آمادگی خود را برای همکاری با سیا با هدف سرنگونی نظام صدام اعلام کرده است.

این خلبان آمریکایی تصریح می کند : به طالبانی گفتیم که سازمان سیا و من با سلطان هاشم در تماس هستیم و او آماده همکاری با ما برای سرنگونی رژیم صدام است.

افشای مشارکت این خلبان آمریکایی در جنگ تحمیلی وحشیانه هشت ساله رژیم بعثی سابق عراق به سرکردگی صدام علیه جمهوری اسلامی ایران و بمباران مواضع رزمندگان اسلام از سوی وی جای هیچ شکی درباره حمایتهای همه جانبه آمریکا از رژیم صدام باقی نمی گذارد که با اهدای ویرانگرترین و مرگبارترین سلاحها به دیکتاتور سابق عراق به زعم خود می خواست انقلاب نوپای اسلامی ایران را از میان برداشته و میهن پاک ایران اسلامی را جولانگاه چکمه های ناپاک بیگانگان نماید.


نظر وبلاگ: قابل توجه افرادی که سنگ آمریکایی ها را به سینه می زنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد