مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

روزنه های امید

روزنامه کامرسانت خبر داد:
احتمال امضای قرارداد فروش 50 موتور جنگنده میگ-29 به ایران از سوی پوتین
یک روزنامه روسی خبر داد رئیس جمهوری روسیه که در تهران به سر می برد، احتمالاً قراردادی برای فروش 50 فروند موتور هواپیمای جنگنده میگ-29 را با ایران امضا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه "کامرسانت" امروز به نقل از منابعی که نامشان فاش نشده نوشت : قراردادی به ارزش 150 میلیون دلار برای فروش 50 موتور RD-33 از نوع توربوتراست برای نصب روی جنگنده های آذرخش ایران در سفر "ولادیمیر پوتین" به تهران امضا خواهد شد.

این روزنامه افزود: این نوع موتورهای جنگنده را شرکت "چرنیشف" مسکو برای خط تولید هواپیماهای جنگنده میگ-29 روسیه تولید می کند. انتظار می رود روسیه از فروشهای تسلیحاتی خود در سال جاری 5/7 میلیارد دلار درآمد کسب کند که در مقایسه با 4/6 میلیارد دلار در سال 2006 افزایشی چشمگیر را نشان می دهد.

جنگنده های آذرخش ایران با استفاده از مهندسی معکوس جنگنده های اف-5 دهه 1970 آمریکا ساخته شده اند. ایران همچنین در ماه آگوست گذشته تولید صنعتی نسل جدیدی از جنگنده به نام صاعقه را که نوعی از آذرخش محسوب می شود، آغاز کرده که مشابه، اما بسیار قوی تر از جنگنده های آمریکایی اف ای 18 هورنت هستند.

نظر وبلاگ:جای بسی امید واری است(در صورت صحت خبر) زیرا از این موتور ها هم می شود در جنگنده های جدید استفاده کرد و هم می توان میگ های ۲۹ داخلی را تقویت کرد.البته اگر این کار انجام شود این تازه ابتدای راه است و فتح بابی است برای افزایش تبادلات نظامی میان ایران و روسیه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد