مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

حزب‌الله دهمین نیروی برتر موشکی در جهان است

 

خبرگزاری فارس: روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" در تحلیلی درباره جنگ 33روزه لبنان اظهار داشت:حزب‌الله در مدت یک‌ونیم سالی که از جنگ 33روزه‌اش با اسرائیل گذشته، به دهمین قدرت برتر جهان در زمینه سیستم موشکی تبدیل شده است.

به گزارش فارس روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" در این گزارش آمده است: حزب الله پس از جنگ بسرعت درصدد جبران خسارت‌ها بر آمد و توانست یک سال و دو ماه بعد از جنگ خود را به انباری از موشک تبدیل کند.
این روزنامه به نقل از سرویس‌های جاسوسی غرب مدعی شد: حزب‌الله در طول این مدت نه تنها توانست نیروی موشکی خود را به حالت سابق برگرداند بلکه با کمک ایران و سوریه موشک‌های پیشرفته‌تری را نیز به دست آورده است.
بنا بر این گزارش، حزب الله هم‌اکنون بالغ بر 30‌هزار موشک از انواع مختلف دارد که در مقایسه با تعداد 20‌هزار موشک قبل از جنگ رشد خوبی داشته است،علاوه بر این‌که تعدادی از این موشک‌های پیشرفته را نیز بعد از جنگ طراحی کرده است.
این روزنامه در مقایسه‌ای که میان گروه‌های شبه نظامی و سازمان‌هایی که آنها را تروریست نامیده انجام داده است، حزب‌الله را از لحاظ ذخیره موشکی در رده اول قرار داده است.
این گزارش می‌افزاید: حزب‌الله حتی در صدد مخفی کردن توان موشکی‌اش نیز برنیامده و به آن افتخار می‌کند،آنها این قدرت را دارند که هر نقطه‌ای را در خاک سرزمینهای اشغالی هدف قرار دهند.
بر طبق این گزارش، نیروهای حزب‌الله بر خلاف جنگ 33روزه که اقدام به ایجاد پناهگاه‌های طبیعی برای موشک‌های خود می‌کردند این بار به ساخت بناهای مستحکم برای حفاظت از آنها در روستاهای شمال لبنان و جنوب رود "لیطانی" اقدام کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد