مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

پس از سوریه !

مقاله ای که در پایین میخوانید نقل مستقیمی است از مقاله ای به همین نام در سایت دانشجو و مورد تایید یا رد مسئولین این وبلاگ نمی باشد.

یک سایت مسائل فضائی، امکانات فضائی – ماهواره ای اسرائیل را

برای حمله به ایران را فاش ساخت!



گزارشی که می خوانید، پس از مطالعه دقیق مقاله مشروح منتشر شده در سایت مسائل فضائی " aviation week " تنظیم شده .
لینک اصل این مقاله برای مطالعه مستقیم و کامل آن در پایان این گزارش قید شده است.







اسرائیل از پیشرفته ترین سیستم ها و تسلیحات خود در حمله اخیرش به پایگاه اتمی کاملا سری سوریه استفاده کرده است که شامل پیشرفته ترین سیستم های جمع آوری اطلاعات و سیستم های تهاجمی بوده است. این سیستم در یک زنجیره گسترده از ماهواره های رصد کننده و تحلیلگر تا بمب های هوشمند با دقت بالا را در بر می گرفته است. هدف اتمی مورد نظر در دمشق در بالاترین سطح امنیتی طبقه بندی شده بوده است و حتی ارتش سوریه از وجود پایگاه اتمی فوق بی اطلاع بوده است وهیچگونه پوشش نظامی نیز برای اهتراز از مشکوک شدن ماهواره ها در منطقه رعایت نمی شده است. با این همه، عدم وجود امکانات دفاعی در منطقه نیز باعث نشد تا سیستم جدید نتواند امکانات زیرزمینی فوق را شناسایی کند. زمینه طراحی سیستم پیشرفته فوق با آماده شدن ماهواره شناسایی جدیدی در تابستان امسال کلید خورد. این ماهواره امکان اتصال و یکپارچه سازی چند تکنولژی پیشرفته از جمله تصویر برداری فضایی الکترو اوپتیکال ، سیستم بالا برنده کیفیت تصویر، حسگرهای راهنمای تسلیحات دقیق و جنگنده های اف 16آی اس را فراهم می سازد. به گفته کارشناسان سیستم های هوا و فضا، سیستم جدید در بسیاری از زمینه ها خارق العاده و مافوق تصور است. وجود ماهواره هایی که تصاویر را با کیفیتی به مراتب بهتر از دیدن شی از فاصله نیم متری نشان میدهند در این سیستم نقش کلیدی دارد.

اما نکته دیگری که توانایی فوق العاده این سیستم را نشان میدهد بمباران سوریه آنهم در شرایطی است که سوریه قوی ترین سیستم دفاع هوایی منطقه خاورمیانه را در اختیار دارد و سیستم های بسیار پیشرفته ای را از روسیه خریداری کرده که با این حمله عملا بالانس سیستم دفاع هوایی سوریه با سیستم موشکی اسرائیل به نفع اسرائیل به هم خورده است.

پس از مفقود شدن عسگری (مقام بلند پایه اتمی ایران ) در ترکیه خبرگزاریها اعلام کردند که وی رابط اتمی ایران با سوریه بوده است که نشان میدهد ایران در تجهیز سوریه به امکانات اتمی و سیستم های دفاعی مورد لزوم نقش برجسته ای داشته است. ضمن آنکه ایران و سوریه به طور مشترک از مشتریان دائم تسلیحات ساخت روسیه هستند وهردواز یک سیستم دفاع هوایی ساخت روسیه استفاده میکنند. بنابراین سرنخ اطلاعات جدیدی که فرانسه در اختیار دارد و به گفته وزیر دفاع فرانسه موید تلاش ایران برای دستیابی به بمب اتمی است را باید در اینجا جست . اسناد و اطلاعاتی که با غافل بودن مقامات ایران از وجود چنین سیستم پیشرفته ای از سوی اسرائیل جمع آوری و طی دو هفته اخیر با مذاکرات پی در پی مقامات اسرائیل با مقامات روسیه، چین، فرانسه، آلمان،انگلستان، ترکیه، آمریکا در اختیار آنها قرار گرفته تا آنها را متقاعد کند که هدف ایران ساخت بمب اتم است. از سوی دیگر با استناد به حمله برق آسا ودقیق اسرائیل به سوریه بدون دادن امکان هرگونه موشکپرانی به سوریه آنها را راضی کند که اسرائیل می تواند با کمترین هزینه تاسیسات اتمی ایران را نیز به همان شکل نابود کند.

ابراز نگرانی های جدی هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران، نسبت به ضربات نظامی به زیرساخت های اقتصادی کشور، براساس این اطلاعات نیست؟

http://www.aviationweek.com/aw/generic/s...el=defense

نظرات 1 + ارسال نظر
شهلا تی ان تی دوشنبه 21 آبان 1386 ساعت 06:17 ب.ظ http://www.bazareroz.com


با سلام خدمت مدیر وب سایت
وبلاگتونو دیدم مطالب خوب و جالبی نوشتین: خوبه نشون میده که برای بهبود هر چه بهتر وبتون دارین زحمت میکشین

من مدیر سایت بازار روز هستم
سایت Www.BazareRoz.Com
مدتی هست که شروع به کار کرده برای همین منظور خواهشی که از شما داشتم اینه که اگه زحمتی نباشه
لینک سایت ما رو در وبلاگتون بگذارید
یعنی تبادل لینک کنیم
اگه مایل بودین لینک ما را با آدرس
Www.BazareRoz.Com
را با عنوان
<<< یه سر حتما اینجا بزن >>>
را در قسمت پیوندها تون در وبلاگتون بزادید
و در قسمت تماس با ما در سایت آدرس وبلاگتونو حتما درج کنید و به من اطلاع بدین تا من هم لینکتون کنم و به شما بگم

کار اصلی سایت ما دانلود رایگان عکس مطالب آموزشی" فروش سی دی " صنایع دستی " نرم افزار" پزشکی " ورزشی و لوازم مایحتاج زندگی و..... به صورت آنلاین در سراسر کشور


با آرزوی موفقییت برای شما

ما هر روز آنلاین هستیم

آیدی من
ShahlaOk
هر کی فقط منو لینک کرد اددم کنه تا باهاش همکاری کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد