مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

زیردریایی ایرانی 7 آذر به آب انداخته می‌شود

 
فرمانده نیروی دریایی ارتش از به آب‌اندازی یک ناوشکن ساخت ایران و یک زیردریایی خبر داد که زیردریایی در روز هفتم آذرماه مورد بهره‌برداری عملیاتی قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، حبیب سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری خود که پیش از ظهر امروز شنبه به مناسبت 7 آذر روز نیروی دریایی برگزار شد، با تبریک هفته بسیج و روز نیروی دریایی به تمام بسیجیان دریادل و نیروهای بسیجی حاضر در نیروی دریایی گفت: نیروی دریایی همواره و به خصوص در دوران دفاع مقدس، حماسه‌هایی شگفت انگیز را خلق کرد که مهمترین عملیات دریایی دفاع مقدس نیز، عملیات مروارید است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، انهدام بیش از دو سوم نیروی دریایی عراق را از دستاوردهای عملیات مروارید عنوان کرد و گفت: استفاده بهینه و درست از امکانات و نیروی انسانی خدامحور موجب شد تا نیروی دریایی به این پیروزی بزرگ دست پیدا کند.
به گفته سیاری، اسکورت کشتی‌های تجاری در هشت سال دفاع مقدس یکی از اقدامات تحسین برانگیز نیروی دریایی بود که در این مدت 10 هزار کشتی تجاری اسکورت و فقط 300 کشتی مورد اصابت قرار گرفت که از این تعداد 200 فروند نیز نجات یافت که واقعاً قابل تقدیر است.

وی در ادامه در خصوص تولیدات بومی نیروی دریایی ارتش، تولید ناوچه‌های موشک انداز کلاس پیکان و نیز ناوشکن موج با نام جماران گفت: یکی از زیردریایی های نیروی دریایی ارتش که از کلاس غدیر است در هفتم آذر مورد استفاده عملیاتی قرار خواهد گرفت.
سیاری با اشاره به اشراف کامل نیروی دریایی ارتش بر اقدامات کشورهای فرامنطقه‌ای گفت: هیچ حرکتی در محدوده آب‌های دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز از چشم نیروی دریایی ارتش دور نیست. نیروی دریایی بر منطقه تسلط کامل دارد و تمام تحرکات نظامی دشمنان را در منطقه زیرنظر دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره امکان بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران گفت: ما در مقابل هرگونه تهدید علیه منافع نظام جمهوری اسلامی آمادگی دفاع داریم، اما ادعایی اینچنینی در مورد بستن تنگه هرمز مطرح نکرده‌ایم اما آمادگی داریم در جهت حفظ منافع خود اقدام کنیم.
وی خودباوری را مهمترین دستاورد نیروی دریایی برشمرد و گفت: در زمینه تاکتیک آموزش و تجهیزات به موفقیت‌های بسیار بزرگی دست پیدا کرده‌ایم.
سیاری در مورد اقدامات نیروی دریایی ارتش در دریای خزر نیز گفت: ما خزر را دریای صلح و دوستی می‌دانیم و هر گونه ارتقای تجهیزات نظامی دریایی در آن اگر صورت گیرد صحیح نمی‌دانیم اما همواره برای دفاع از منافع کشور آمادگی داریم تهدیدات دریا پایه نیز اکثراً از طریق اقیانوس‌ها به وجود می‌آیند، ولی اگر نیاز باشد در دریای خزر هم می‌‌توانیم از کشور دفاع کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش، برخورد با نظامیان انگلیس و دستگیری آنها را بسیار درست توصیف کرد و افزود: البته بعد از آن برخورد، آنها دیگر اشتباهی نمی‌کنند اما در هر صورت ما آمادگی داریم.

وی در خصوص توان موشکی نیروی دریایی ارتش نیز گفت: یگان موشکی یکی از یگانهای ما است که مجهز به انواع موشک‌های لازم است و در کنار آن نیز تجهیزات سطحی و زیر سطحی ما به انواع موشک‌ها مجهز هستند.
سیاری تاکید کرد که موشک‌های نیروی دریایی برد مورد نظر ما را تامین می‌کنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه استراتژی این نیرو برخاسته از راهبرد ارتش و نیروهای مسلح است گفت: براساس سند چشم انداز 20 ساله باید توان دفاع از خود را در همه‌ی ابعاد داشته باشیم.
وی تمام تلاشها و اقدامات نیروهای مسلح را در جهت بازدارندگی دفاعی دانست و افزود: دشمن اگر اشتباهی کند، ضربه دوم را با تمام قدرت و آنچنان خواهد خورد که توان به پا خاستن نداشته باشد.
سیاری با تمجید از تعامل مثبت سپاه و ارتش در بخش دریایی، آنرا در سال اتحاد ملی، کاملتر عنوان کرد و گفت: ما خود را لازم و ملزوم همدیگر می دانیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ایران مقتدر همواره موجب امنیت و آرامش در منطقه بوده است گفت: ما تمایل داریم در همه سطوح تعاملات خود را با کشورهای منطقه ارتقا دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ایران ابتکار هرگونه عمل را دارد یادآور شد: موقعیت ژئوپلیتیک ایران، عملاً امکان تصمیم گیری بدون در نظر گرفتن نقش کشورمان را برای همسایگان غیر ممکن می‌سازد.
فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین اظهار داشت: رزمایش دریایی اتحاد 86، بهمن ماه با تست تجهیزات جدید و تاکتیک‌های دریایی در دریای عمان به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد