مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

دستگیری تاجر انگلیسی به اتهام فروش اسلحه ایرانی به کویت

 
 


مسوولان اداره گمرک انگلیس اعلام کردند: "یک دلال سلاح انگلیسی به اتهام فروش غیرقانونی بیش از یکصد قبضه سلاح خودکار ایرانی به کویت دستگیر و به چهار سال زندان محکوم شد."

به گزارش عصر ایران (asriran.com) روزنامه گاردین با بیان این مطلب نوشت: "جان نایت 52 ساله از سوی مقامات انگلیس به انتقال 130 قبضه اسلحه قوی از ایران به کویت متهم شده است."

براساس قوانین انگلیس تجارت کنترل نشده سلاح توسط شهروندان این کشور در خارج از مرزهای انگلیس ممنوع است و این نگرانی وجود دارد که تجهیزات مذکور در فعالیت های تروریستی مورد استفاده قرار گیرد.

این گزارش می افزاید: "نایت در جلسه دادگاه نحوه انتقال 130 قبضه اسلحه MP T9، ساخت یک شرکت تولید کننده سلاح ایرانی به کویت را تشریح کرد."

به گفته نایت وی در ماه نوامبر سال گذشته برای دریافت جواز صادرات این سلاح ها که از روی مدل آلمانی MP5 A3s ساخته شده به وزارت تجارت و صنعت انگلیس مراجعه کرد.

اما به رغم خودداری مقامات از اعطای جواز صادرات به این تاجر انگلیسی، وی در صدد ارسال این محموله 120 هزار دلاری به کویت برآمد و روز پنجم ژانویه مقامات گمرک کویت محموله مذکور را توقیف کردند.

به نوشته گاردین "نایت" که یک میلیونر شناخته شده در زمینه تجارت سلاح محسوب می شود پیش از این نیز اعتراف کرده بود: "در مورد فروش حجم بالایی از سلاح به سودان با مقامات این کشور مذاکره کرده است."


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد