مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ابر ماهواره جهان ساخته می‌شود

مهندسان انگلیسی سرگرم ساخت محموله یک ماهواره مخابراتی تجاری هستند که قرار است بزرگترین ماهواره‌ای باشد که تاکنون پرتاب شده است.

شرکت "اینمارست" که در لندن مستقر است، قراردادی را برای ساخت ماهواره ماموریت آلفاستI-XLبا صاحبان صنایع منعقد کرده است.

این ماهواره شش تنی خدمات پهنای باند وسیع مانند اینترنت تلفن همراه را برای اروپا، خاورمیانه، آسیا و آفریقا فراهم می‌کند.

این ماهواره پنج برابر سکوهای فضایی کنونی ظرفیت خواهد داشت.

اینمارست از آلفاستI-XLبرای حمایت از ماهواره‌های عظیمI-4خود استفاده می‌کند که شبکه پهن باند جهانی این شرکت ( (BGanرا ارائه می‌کنند.

این فضاپیما این امکان را برای مردم فراهم می‌کند که دفاتر مجازی خود را در هر جایی در خشکی یا دریا تاسیس کنند. کاربران، ارتباطات نیم مگابیتی را از طریق پایانه‌های کوچک در اندازه لپ تاپ دریافت می‌کنند.

مشتریان این ارتباطات شامل بازرگانان مسافر، امدادرسانان، روزنامه- نگاران و افرادی می‌شود که در صنایع نفت شیمیایی و دریایی کار می‌کنند.

ایده ماموریت آلفاستI-XLاز یک برنامه فناوری تحت نظارت سازمان‌های فضایی اروپایی و فرانسوی ( Esaو(Cnesنشات گرفته است.

پروژه "آلفاباس" برای توسعه نسل بعدی ماهواره است که به صنعت اروپا اجازه می‌دهد در صدر بازار جهانی به ویژه با محصولاتی که از صنعت هوافضای آمریکا وارد بازار می‌شود، به رقابت بپردازند.

آلفاستI-XLنخستین فضاپیمایی خواهد بود که با استفاده از مدل آلفاباس پرتاب می‌شود. در واقع اینمارست نخستین مشتری تجاری آن است.

این ماهواره دسترسی به طیف‌های اضافی را مقدور می‌کند و می‌تواند تقریبا پنج برابر ظرفیت ارتباطی یک ماهواره از چهار ماهواره اینمارست را داشته باشد.

اگر چه مراکز شهری همیشه ارتباطات سیمی برتری خواهند داشت اما خدماتی که ماهواره‌ها ارائه می‌دهند می‌تواند تنها راه‌حل در مناطق دور افتاده و یا موقتی باشد.

برای پرتاب ماهواره‌ای در اندازهI-XLیکی از قدرتمندترین موشک‌ها نیاز است. اندازه این ماهواره با یک اتوبوس و یا یک کامیون کوچک قابل مقایسه است.

www.irna.ir

نظرات 1 + ارسال نظر
شرکت نرم افزاری Big Robo سه‌شنبه 6 آذر 1386 ساعت 09:32 ق.ظ http://blog.bigrobo.com/

دوست عزیز سلام

به علت علاقه اکثر وبلاگ نویسان تخصصی ، به راه اندازی وبلاگی با نام اختصاصی خود و بدون اجبار در داشتن نام دامنه هایی مانند blogfa , persianblog و غیره ، همچنین داشتن ایمیل با پسوند سایت اختصاصی خود، شرکت Big Robo سرویس جدید" سایت در قالب وبلاگ " را ارائه نموده است.
برای دریافت اطلاعات کاملتر و تصمیم گیری بهتر به لینک زیر مراجعه نمائید:
http://blog.bigrobo.com
و یا با شماره تلفن 77510844 (021 ) تماس بگیرید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد