مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

واکنش های عاشورایی

واکنش صهیونیست‌ها به تولید موشک‌عاشورا

خبر تولید موشک عاشورا در صدر اخبار خبرگزاری‌های صهیونیستی خبر تولید موشک‌ عاشورا با طول برد دو هزار کیلومتر در صدر اخبار خبرگزاری‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

به گزارش شبکه خبر دانشجو،  خبرگزاری صهیونیستی «ایزرائیل نشنال نیوز»، سخنان مصطفی محمد نجار، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در روز سه شنبه ۶ آذر ماه در گردهمایی بسیجیان وزارت دفاع را چنین نقل قول کرد: وزیر دفاع ایران اعلام کرد، نظامیان این کشور دومین موشک با قابلیت اصابت به اسرائیل را ساخته‌اند.

اما واکنش روس ها

این خبرگزاری ادامه داد: این موشک که عاشورا نامیده می شود دو هزار کیلومتر طول برد دارد، اما مصطفی محمد نجار، وزیر دفاع ایران در مورد تفاوت‌های این موشک با شهاب 3 که همین طول برد را دارد، توضیحی نداده است. این خبرگزاری همچنین از پیوستن زیردریایی ساخت ایران به ناوگان کشتیرانی در روز چهارشنبه ۷ آذر ماه خبر داد.

ژنرال "یوگنی بارادونوف" فرمانده اسبق هنگ 33-م موشکی روسیه امروز به «نووستی» اطلاع داد که پدید آمدن موشک های بالستیکی با برد 2 هزار کیلومتر در ایران دلیلی دیگری است که روسیه باید از معاهده نابود سازی موشک های برد متوسط و نزدیک به طور یکجانبه و یا با آمریکا خارج شود.

هنگ 33-م موشکی برای اولین بار در شوروی سابق در سال 1977 با موشک های بالستیکی برد متوسط "پیونر" به حالت کشیک نظامی درآمد.

بدین ترتیب ژنرال روسی اعلامیه "مصطفی محمد نجار" وزیر دفاع ایران را در باره ایجاد موشک های با برد 2 هزار کیلومتری در ایران تفسیر نمود.

وی گفت: "بروز موشک هایی با برد 2 هزار کیلومتری در ایران حاکی از آنست که روند ایجاد موشک های بالستیک برد متوسط توسط همسایگان روسیه به طور گسترده در حال انجام است. به همین خاطر ما برای تامین امنیت خود به چنین موشک هایی نیازداریم ".

وی معتقد است که روسیه می تواند طی یکی-دو سال تولید موشک های برد متوسط را احیا کند. ژنرال بارادونوف گفت: "اسناد مربوطه موشکی باقی مانده و ما فناوری های آن را در اختیار داریم. انستیتوی فنون حرارتی مسکو که قبلا موشک های پیونر را تولید می کرد(در حال حاضر همه آنها نابود شده اند) و هم اکنون مجموعه های زمینی سیار "توپول-ام" بی نظیر در دنیا را تولید می کند ، می تواند به راحتی از عهده این کار بر آید".


در پایان سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه نیز نسبت به این خبر واکنش داده و نگرانی خود و کشورش را اعلام داشته است

نظر وبلاگ:ما نیز نگرانی خود را از ساخت موشک ها و بمب های نسل جدید در فرانسه و اسرائیل و روسیه اعلام داشته و میگوییم خطر موشک ایران به مراتب کمتر از بمب های هسته ای آنها است

نظرات 1 + ارسال نظر
مالک چهارشنبه 8 اسفند 1386 ساعت 12:07 ب.ظ

انشا الله که برد موشکهای ایران به ۱۲۰۰۰هزار کیلومتر برسدوقلب امریکا را نشانه بدهد.باید امریکا احساس ترس بکند تا حتی فکر حمله به ذهنش نرسد. وگفتن اینکه فقط به فکردفاع هستیم فکر ی بس اشتباه است.باید دشمن در خانه خودش هم احساس امنیت نکند.

مالک عزیز این دقیقا نظر مسئولین این وبلاگ است.از شما ممنونیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد