مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

گزارشی از ناجیان خطوط هوایی متضرر اروپا

با اعلام هر دو خط هوایی آلیتالیا و ایبریا برای حراج، این دو خط هوایی اروپایی که سال‌های متمادی متضرر بوده‌اند، مورد توجه بسیاری از گروه‌های هوایی و یا خطوط هوایی دیگر اروپا قرار گرفته‌اند. همانطور که مستحضرید در این مورد و به طور جداگانه گزارشی برای حاضران در حراج ایبریا و آلیتالیا منتشر کردیم. این گزارش به دنبال آنست که جدیدترین اخبار در زمینه این دو خط هوایی را به اطلاع شما برساند.


 


ایبریا:


خط هوایی اسپانیایی نیمه‌ورشکسته اعلام کرد که از سوی ایرفرانس نیز پیشنهاداتی را برای فروش سهام دریافت کرده است. این خط هوایی که در هفته‌ی گذشته مورد توجه گروه هوایی امریکایی TPG و خط هوایی BA قرار گرفته بود، در هفته‌ی جاری دو پیشنهاد جدید دریافت کرده که مقامات این خط هوایی را هر چه بیشتر به سمت فروش سهام به صورت مشارکتی وامی‌دارد.


از آنجا که با حضور BA گروه هوایی TPG که سهام بالایی از BA را نیز در اختیار دارد، از حراج بیرون رفته و منتظر فروش سهام بود، این تغییر تمایلات در ایبریا بیش از همه به نفع این گروه خواهد بود.


با حضور یک بانک اسپانیایی که به کمک مدیر یک خط هوایی دولتی دیگر در اسپانیا یک گروه مالی هوایی تاسیس کرده‌اند، احتمال درخواست قیمت برای سهام در میان حضار در حراج قوت گرفته است. دو هفته پیش این گروه مالی جدید قیمتی در حدود 6/3 تا 9/3 یورو برای هر سهم به ایبریا پیشنهاد داده بود.


اولین پاسخ این خبر تصمیم ایرفرانس (که با کی‌ال‌ام به دنبال منافع مشترک هستند) بر خرید سهام به قیمت 6/3 یورو در هر سهم بوده است، اما مقامات این خط هوایی اعلام کرده‌اند که نیاز به زمان بیشتری دارند. باقی داوطلبان نیز در حال بررسی بیشتر پیشنهادات هستند.


 


آلیتالیا:


با کاهش ضرر در این خط هوایی به صورت ناگهانی به نظر می‌آمد که مقامات آن و دولت ایتالیا از فروش این خط هوایی منصرف شده و به تغییرات کوچک مدیریتی بسنده کنند. اما با اعلان حراج و بررسی شرکت‌کنندگان در آن، برای آلیتالیا موج جدیدی از ابهامات در صنعت هوایی ایتالیا رشد کرد!


در این میان فرصت‌طلبانی که در حراج این خط هوایی شرکت کرده بودند هر کدام به دنبال تغییر وضع خود شدند. ایروفلوت (همانطور که در اخبار پیشین دیدیم) با اولین اشاره‌‌ی منفی آلیتالیا کنار کشید و چندی بعد یک خط هوایی روسی دیگر با نام ایریونیون که متعلق به میلیاردر روسی، آبراموویچ است، خود را به عنوان گزینه‌ی خرید معرفی نمود!


در این میان مقامات لوفت‌هانزا که آبراموویچ را به عنوان یکی از سهام‌داران خود می‌شناسند، تمایل خود را برای حضور در میان شرکت‌کنندگان نشان داده و اعلام کرده‌اند تا انتهای سال جاری (حدود 1 ماه آینده) تصمیم خود را بیان می‌کنند، اما همکاری در بخش باربری و استفاده از فرودگاه‌های اصلی این خط هوایی طی همکاری‌های مشترک بسیار محتمل به نظر می‌رسد.


آلیتالیا که حدود 2/1 میلیارد یورو درآمد دارد روزی یک میلیون یورو ضرر می‌دهد!


 


منبع: www.afp.org , www.reuters.com , www.airwise.com


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد