مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ادعای مقام آمریکایی: خلیج فارس تحت کنترل کامل سپاه

 
براساس تحرکات مشاهده شده در خلیج فارس در چند ماه گذشته، مشخص شده که ناوگان ایران (نیروی دریایی ارتش)، مناطق گشت زنی خود را به تنگه هرمز و خلیج عمان منتقل کرده و خلیج فارس را در اختیار نیروی دریایی سپاه گذاشته است.


یکی از مقامات نظامی آمریکا ادعا کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران مسئولیت کل خلیج فارس را برای چند سال آینده برعهده گرفته است.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان، دریادار مایکل مولن رئیس ستاد  ارتش آمریکا در پاسخ به پرسش های دانشجویان نظامی کالج "آرمی وار" پنسیلوانیا با ذکر این ادعا افزود: ایران تصمیمات استراتژیکی اتخاذ کرده که کنترل کل خلیج فارس را به سپاه واگذار کند. این یک مسئله مهم است زیرا تصور می کنم چالش اصلی آمریکا با ایران، به طور خاص سپاه پاسداران باشد.

به گزارش سی ان ان، نیروهای سپاه ظرف چند ماه گذشته در حوالی پایانه نفتی عراق در دورترین نقطه شمالی خلیج فارس مستقر شده اند و از آنجا به عنوان پست دیده بانی خود استفاده می کنند. نیروهای دریایی آمریکا و ائتلاف معمولا در این منطقه گشت زنی می کنند.

به گفته یکی از مقامات ارشد نیروی دریایی آمریکا، اظهارات مولن حاکی از نگرانی وی نه تنها درخصوص برنامه هسته ای ایران، بلکه در مورد انتقال اسلحه از این کشور به عراق و افغانستان و مخالفت با اسرائیل است.

در همین حال پایگاه دریایی آمریکا در بحرین نیز مدعی شد: براساس تحرکات مشاهده شده در خلیج فارس در چند ماه گذشته، مشخص شده که ناوگان ایران (نیروی دریایی ارتش)، مناطق گشت زنی خود را به تنگه هرمز و خلیج عمان منتقل کرده و خلیج فارس را در اختیار نیروی دریایی سپاه گذاشته است.

این در حالی است که تاکنون هیچ سند معتبری مبنی بر دخالت ایران در کشور های همسایه به دست نیامده و ادعای ارسال سلاح از ایران به عراق نیز تاکنون در حد ادعایی باقی مانده است!

نظر وبلاگ: این گونه سخن پراکنی ها را بیشتر میتوان  برای ایجاد جنگ روانی و ترساندن اعراب و توجیه ادامه حضور ناوگان آمریکایی در عراق دانست زیرا پس از جنگ عراق و نابودی صدام آمریکایی ها بدنبال دشمن جدیدی می گردند تا حضور خود در منطقه را توجیه کنند.از جدید ترین آثار مبارک حضور آنها در خلیج همیشه فارس نیز این است که کارشناسان محیط زیست بین المللی که برای یافتن دلیل مرگ نهنگ ها و دلفین های خلیج فارس به منطقه امده اند یکی از دلایل مرگ این آبزیان را حضور زیر دریایی های آمریکایی و استفاده آنها از طول موج های کوتاه(بدلیل امنیت بالا)برای ارتباط با یکدیگر میدانند.البته نباید از نقش همه کشور های حاشیه خلیج اعم از ایران و کشور های عربی در آلوده سازی این آبها گذشت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد