مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

فرانسه و فروش هواپیمای نظامی به لیبی

بنا بر داده‌های پایگاه اینترنتی تریبون، به مناسبت دیدار رسمی معمر قذافی رئیس‌جمهور لیبی از پاریس در تاریخ دهم دسامبر، فرانسه و لیبی قرارداد فروش ده الی چهارده فروند هواپیمای جنگی «رافال» را که تاکنون فرانسه به هیچ کشوری صادر نکرده است، نهایی خواهند کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفارش لیبی از یک سال گذشته، بارها در مطبوعات یادأوری شده است. در این قرارداد، منافع لیبی برای مدتی طولانی از سوی مقامات نظامی فرانسوی شرکت «آسو»تضمین شده است.
شرکت هوانوردی آسو اعلام کرد: ارایه جزییات این مسأله در حوزه صلاحیت ریاست جمهوری فرانسه است. رئیس‌جمهور فرانسه نیز به نوبه خود اعلام کرد نمی‌تواند جزییات مسأله را به این زودی اعلام کند.

پاریس و طرابلس در روز پس از آزادی پرستاران بلغاری یک موافقت‌نامه نظامی امضا کردند. بر پایه اعلام این پایگاه اینترنتی، قرار است در هفته آینده، یک توافق‌نامه دیگر شامل فروش دوازده فروند بالگرد «تیگر» و همچنین دو فروند ناو جنگی «گوین» به امضا برسد. فرانسه و لیبی همکاری‌های نظامی خود را از سال 2005 افزایش داده‌اند. بنا بر قرار دادی که در اواخر سال 2006به امضا رسید، قرار شد فرانسه دوازده فروند از مجموع سی و شش فروند «میراژ اف یک» لیبی را تحویل دهد. در اواخر سال 2007 نیز شرکت هواپیمایی آسو تمایل لیبی را نسبت به خرید هواپیماهای رافال تأیید کرد و از مذاکرات با مقامات لیبی دراین زمینه پرده برداشت. مقامات این شرکت اعلام کردند تحویل هواپیماهای «اف یک»، هیچ تناقضی با قرارداد هواپیماهای رافال نخواهد داشت.

هواپیمای شکاری فرانسه از آغاز ماه نوامبر برای دومین بار در سالن تولیدات هوایی طرابلس به نمایش درآمد.

منابع آگاه اعلام کردند: رافال تا کنون به هیچ کشوری صادر نشده است و قرارداد فروش آن به مغرب در پاییز امسال با شکست روبه‌رو شد. این مسأله باعث شد تا نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه تصمیم بگیرد تا تلاش فرانسویان را در زمینه صادرات انسجام ببخشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد