مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

روز جهانی هواپیمایی کشوری و حاشیه های آن

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه مراسم روز جهانی هواپیمایی کشوری در جمع خبرنگاران درباره روند خصوصی سازی در این سازمان اظهار کرد: سازمان با توجه به مجوز‌های صادر شده در زمینه خصوصی‌سازی گام برداشته و در حال انجام این برنامه است.

کاپیتان خانلری درباره سرمایه‌گذاری ارانیان خارج کشور در این بخش گفت: مانعی در این زمینه وجود ندارد و می‌توانند با توجه به آیین‌نامه مربوط در این بخش فعالیت داشته باشند.


وی درباره توسعه ناوگان نیز گفت: هرچه بر تعداد صندلی‌های پرواز افزوده شود بر کاهش تاخیرات اثرگذار است که از ابتدای سال تاکنون در حدود یک هزار و 500 صندلی به ناوگان حمل و نقل هوایی افزوده شده است. با توجه به سیاست‌گذاری که داشتیم عموما برای هواپیمایی متوسط و بدنه باریک در پرواز‌های داخلی بوده است.

خانلری درباره قرارداد‌های خرید هواپیما از روسیه و وجود آمار‌های متناقض درباره تعداد آن گفت: سازمان هواپیمایی کشوری مجوز خرید پنج فروند هواپیما را صادر کرد که شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی‌ ایران قرار است این تعداد هواپیما خریداری کند و موانعی بانکی موجود با موافقت دولت رفع شد.

وی درباره اینکه آیا تشدید تحریم‌ها صنعت هواپیمایی بر سلامت پرواز‌ها تاثیر گذاشته است، خاطرنشان کرد: این مساله به هیچ عنوان تاثیر نگذاشته است به دلیل اینکه سازمان هواپیمایی نظارت‌های خود در این زمینه بر شرکت‌های هواپیمای افزایش داده و به هواپیما‌هایی که ضریب ایمنی بالایی را نداشته باشند اجازه پرواز نمی‌دهد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در پایان درباره بازرسی تیم IOSA بخش بازرسی ایمنی یاتا از شرکت هواپیمایی هما برای ارائه گواهینامه به آن‌ها که هنوز با توجه به چندین بار بازرسی اهدا نشده است، گفت: در حال حاضر بررسی‌های لازم از سوی IOSA در حال انجام است و به زودی این بازرسی‌ها به پایان می‌رسد همچنین سایر شرکت‌های هواپیمایی دیگر نیز به دنبال دریافت این گواهینامه هستند.



نظرات 1 + ارسال نظر
محسن شنبه 17 آذر 1386 ساعت 11:34 ب.ظ

با سلام خدمت شما من یه سوال اساسی از شما دارم می خوستم بدونم که تحریمهای زد ایران که باعث منع فروش هواپیما و قطعات هواپیما میشه تا چه زمانی مشخصی پا بر جاست وچه راهی برای رهایی از این تحریمها وجود داره

همیشه این سوال من رو ناراحت می کنه و به دنبال پاسخ این سوال می گردم اگر میشه شما به این سوال من پاسخ بدید

با تشکر از شما

محسن عزیز تحریم هوایی ایران جزئی از تحریم های کلی کشور آمریکا بر علیه ایران است که براساس این تحریم ها هواپیماهای مسافربری که تا در صد مشخصی(دقیقا یادم نیست) ساخت آمریکا باشد نمی تواند به ایران فروخته شود.این تحریم ها بیش از ده سال است که انجام گرفته و هرسال نیز رئسای جمهور آمریکا آن را برای یکسال دیگر تمدید می کنند.الته وجود دارند تولید کنندگانی که هواپیمای آنها از قطعات آمریکایی استفاده نمی کند ولیکن آنها نیز از ترس واکنش آمریکا میلی به فروش هواپیما به ایران را ندارند.از راه های دور زدن تحریم می توان به خرید هواپیماهای مناسب روسی از جمله توپولف ۲۱۴و یا ایجاد شرکت های سوری برای خرید هواپیما مانند بلو اسکای و چابهار ایر لاین وخرید ناوگان هوایی ور شکسته برخی کشور ها از جمله سویس در چند سال گذشته و آلایتالیا در حال حاضر و ... را نام برد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد